Duckie Posted December 3, 2003 Posted December 3, 2003 Ik probeer een geimporteerd tekstfile te scannen op bestandsnamen. Zo'n veld ziet er bijvoorbeeld zo uit: C:\Program Files\Win2000PPAHotfix.exe C:\Program Files\Adaptec\Shared\ECDC Engine\wmburn.exe C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\Acrobat.exe C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\acrodist.exe C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\AcroRd32.exe De lengte en bestandsnamen zijn variabel en helaas kan een bestandsnaam ook uit meerdere woorden bestaan. Wat de uitkomst moet worden, is alleen een lijst van bestandsnamen. Met andere woorden per regel alles tussen de laatste \ en .exe. Ik ben bezig geweest met subsitutes en rightwords etc maar kom er niet naar tevredenheid uit omdat zo'n beetje alles variabel is.... Quote
0 rmw Posted December 3, 2003 Posted December 3, 2003 Aangenomen dat elk pad in een eigen record staat in het veld 'pad' zou een berekend veld met bv de naam file en de volgende calculatie de naam moeten leveren: Middle(pad , Position(pad, "\" , 1 , PatternCount(pad, "\")) + 1 , Position(pad, ".exe" , 1 , 1) - Position(pad, "\" , 1 , PatternCount(pad, "\")) - 1 ) rmw Quote
0 Duckie Posted December 3, 2003 Author Posted December 3, 2003 Helaas, alle regels staan in hetzelfde tekstveld Ter verduidelijking, er worden ongeveer 1000 pc's gescand en opgeslagen in afzonderlijke textfiles. Vervolgens wordt met de import folder optie de hele map met textfiles geimporteerd in filemaker. Iedere pc krijgt dus een eigen record, maar de .exe files staan wel in één veld. Quote
0 DJ_Lucv Posted December 3, 2003 Posted December 3, 2003 Je kunt natuurlijk ook er voor zorgen dat ze wel in aparte records komen door te splitten op een return: \n Quote
0 Duckie Posted December 4, 2003 Author Posted December 4, 2003 Dat kan natuurlijk, maar ik ben zo benieuwd of dit ook op te lossen is met een tekstfilter... Quote
0 DJ_Lucv Posted December 5, 2003 Posted December 5, 2003 Kan Filemaker met een regex overweg? Als dat kan zou je dit eens moeten lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/741008 Kun je ook niet splitten op ":\"? dus: "dubbele punt-backslash" Daar beginnen al jouw paden namelijk mee. Quote
0 Gert Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 Kan "oazium strings" van waves in motion hier een oplossing bieden? Quote
Question
Duckie
Ik probeer een geimporteerd tekstfile te scannen op bestandsnamen. Zo'n veld ziet er bijvoorbeeld zo uit:
C:\Program Files\Win2000PPAHotfix.exe
C:\Program Files\Adaptec\Shared\ECDC Engine\wmburn.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\Acrobat.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\acrodist.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\AcroRd32.exe
De lengte en bestandsnamen zijn variabel en helaas kan een bestandsnaam ook uit meerdere woorden bestaan.
Wat de uitkomst moet worden, is alleen een lijst van bestandsnamen. Met andere woorden per regel alles tussen de laatste \ en .exe.
Ik ben bezig geweest met subsitutes en rightwords etc maar kom er niet naar tevredenheid uit omdat zo'n beetje alles variabel is....
6 answers to this question
Recommended Posts