Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker - Synology


se7en

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zover ik weet draaien die dingen op de een of andere Linux versie. FMS niet. Er is ooit wel eens een Linux versie geweest maar dat is verleden tijd. Er is best wel wat belangstelling om FMS op Linux te laten werken. Zie b.v. dit draadje waarin onze eigen Menno ook nog wat zegt: https://community.filemaker.com/ideas/1658

 

Maar ondertussen: Nee, ik zou niet weten hoe je FMS op een Synology NAS zou kunnen laten werken.

Link naar reactie
  • 0

En ook niet op een andere NAS, dus.

 

FMcloud draait overigens wel onder Linux, maar FMI schijnt er niks voor te voelen om weer een linux versie for the rest of us uit te brengen. Ook wel lastig met alle verschillende versies en ik geloof dat ze destijds van Filemaker Server 5.5 voor Linux maar een handvol exemplaren verkocht hebben...

Link naar reactie
  • 0
Bestaat er een mogelijkheid om een Filemaker server te laten draaien op een Synology.

Zijn er NAS schijven die dit wel kunnen.

Je kunt alleen het bestand beschikbaar maken als file server. Ik heb op die manier een paar bestanden draaien op een NAS. Nadeel is als je dus data wilt delen en meerdere gebruikers op een database wilt hebben. Dit opgelost door 1 gebruiker dit bestand te laten openen op de NAS en die te delen met de andere gebruikers. (men logt dus in op de gesharede database). Dit is dus in feiten hetzelfde als wat FMP toelaat alleen staat nu de database op een file server en voordat daarvan is dat met makkelijk dit kan backuppen :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...