Ga naar inhoud
  • 0

Logo staand over de lange zijde afdrukken


mitch

Vraag

Hoi,

 

Ik het een filemaker oplossing gemaakt en daar zit een facturen layout in met een tabel om de producten te kunnen invoeren. Dat gaat allemaal goed, maar als ik het wil printen krijg ik het niet voor elkaar om de print layout zo te maken dat ook het logo wordt afgedrukt. Het logo loopt van onder tot boven aan de linkerkant en ik kan alleen het logo afdrukken zolang als de part is waar het logo op staat (of header/leading grant summary/body etc). Is er een andere manier zodat het logo over alle parts doorloopt? Helaas zijn de parts niet altijd even groot anders zou je het logo nog in meerdere stukken kunnen knippen maar dat lukt dus niet. Voor de duidelijkheid, parts is een onderdeel van de layout en mijn filemaker staat in het engels.

 

Groeten en dank Michiel

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

in een layout aangemaakt met filemaker 12 in classic thema kan je dat doen (nadien kan je de file/layout met andere versies openen en zelfs copieren om verder te zetten).

 

de truck is: maak een subsummary zo groot als je logo, en plak je logo hier in, maar zo dat het met zijn bovenkant net 1 pixel in de header hangt. Als je dan niet sorteert op die subsummary zal het logo toch verschijnen over heel de pagina.

showLogo.fmp12

Link naar reactie
  • 0

Ik had overigens nog een probleem met het plaatsen van een logo over de lange zijde, maar wel opgelost:

 

Het logo loopt volledig over de lange zijde (is 26,2 cm hoog) maar mijn layout was maar 14 cm hoog omdat er een tabel met producten in zit die groter wordt. Nu kreeg ik nooit een net logo aan ze lange zijkant zonder een groot wit stuk in te bouwen ergens dat ervoor zorgde dat de facturen erg snel 2 pagina's werden. Dit heb ik opgelost door in de subsummary een tekstveld heel lang te maken zodat het erg veel tekst kan bevatten en vervolgens de grootte van het veld te laten aanpassen mbv de sliding up functie in het info veld. Daardoor kan ik het formaat van het logo vastzetten op 26,2 cm en ziet de pdf er altijd netjes uit.

 

Voor mij was het best een puzzel, ik hoop dat iemand die dit ooit nodig heeft er minder lang over doet dan ik gedaan heb...

 

Groeten Michiel

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...