Gerard Exis Posted November 8, 2017 Posted November 8, 2017 Hoe kan ik een keuzelijst om een veld in te vullen aanpassen? Ik heb circa 12 leveranciers, ik wil een keuzelijst (om een veld in te vullen) hebben waar alleen de leveranciers op te zien zijn dit aan het betreffende artikel gerelateerd zijn. hoe krijg ik dit voor elkaar? Quote
0 rgaros Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Invoer lijst met de inhoud uit een veld en daar opgeven dat alleen gerelateerde waarden opgenomen moeten worden, vanaf de tabelvermelding artikelen. Bekend met invoerlijsten en relaties? Of meer uitleg over deze combinatie nodig? Mvg, René Ros www.fmtraining.nl Quote
0 Gerard Exis Posted December 10, 2017 Author Posted December 10, 2017 Dank voor je reactie, wat relaties betreft kan ik wel wat bijgeschaafd worden ik weet dat er drie soorten zijn, one to one, one to many en many to many. alleen hoe je exact deze aanmaak is mij niet 100% duidelijk, dus daar gaat het nog wel eens mis bij mij. Ook zie ik allerlei tekens die je kan instellen tussen twee tabellen als je op het blokje klik van een relatie, weet niet wat deze betekenen. Quote
0 rgaros Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 ik weet dat er drie soorten zijn, one to one, one to many en many to many. Het is wellicht juist vervelend dat FM geen (of één) soort relatie kent. Het hangt van het gebruik af, in sleutelvelden en met portalen, hoe het precies werkt. Via het forum alles uitleggen over relaties gaat mij te veel tijd kosten, het is nogal uitgebreid. Voor jou concrete vraag: er zal een relatie tussen artikelen en leveranciers moeten zijn (evt. via een tussentabel. In de invoerlijst kan je velden uit de Leveranciers tabel gebruiken maar bij de optionele relatie de tabel Artikelen aangeven. De lijst van leveranciers wordt dan beperkt tot zij die gekoppeld zijn aan het artikel. Mvg, René Ros Quote
Question
Gerard Exis
Hoe kan ik een keuzelijst om een veld in te vullen aanpassen?
Ik heb circa 12 leveranciers, ik wil een keuzelijst (om een veld in te vullen) hebben waar alleen de leveranciers op te zien zijn dit aan het betreffende artikel gerelateerd zijn.
hoe krijg ik dit voor elkaar?
3 answers to this question
Recommended Posts