Jump to content
  • 0

Oplopende nummers

martindes

Question

Posted

Ik ben een tijdje niet meer bezig geweest met Filemaker maar nu weer aan de slag.

Een vraag.

Ik heb een racetabel en in die tabel voer ik in een portaal de uitslagen in. Uiteraard komen er dan de posities in terecht. Dus de winnaar nummer 1, nummer 2 etc.

Nu voer ik die posities met de hand in maar het zou handig zijn wanneer de nummers oplopend erin komen te staan.

Ik voeg de regels in het portaal in met een knop en een script. Ik heb het vermoeden dat ik dit moet doen met een variabele. Maar misschien zijn er andere mogelijkheden.

Nog even voor de duidelijkheid. Wanneer een nieuw record wordt aangemaakt in het portaal dan krijgt dat record positie nummer 1. Het volgende record moet dan 1 + 1 krijgen. Dat wordt dus 2. Enz.

Ik ben benieuwd wie mij hiermee kan helpen.

Bij voorbaat dank.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Dat kan heel eenvoudig met Get(recordNumber). Zie bijgevoegd voorbeeld.

Dit werkt niet omdat Get(recordNumber) het laatste getal ophoogt van het recordID. De volgende wordt dan bv. 23954.

Bij elke race moet de telling weer opnieuw met 1 beginnen.

• 0
Posted

Hmm, toch raar. In mijn voorbeeldje hierboven werkt het namelijk correct; Bij iedere nieuwe race begint de telling weer bij 1. Let op de opslag opties; Wél opslaan:

5a758dd8e5383_ScreenShot2017-11-19at17_20_25.png.97a5b7fd5854a3b7bae979981f731efe.png

@Menno, vandaar een veldje.