beilen37 Posted December 3, 2003 Posted December 3, 2003 Hoe kan ik 1200 foto's automatisch invoeren in FM? Quote
0 rmw Posted December 3, 2003 Posted December 3, 2003 FM kent de optie 'importeer map', waarbij je kan aangeven dat het om plaatjes gaat of niet. Dat betekend dat je 1 keer voor importeer moet kiezen en de rest gaat vanzelf. Is dat automatisch genoeg? rmw Quote
0 beilen37 Posted December 3, 2003 Author Posted December 3, 2003 Ik werk met FM 5. Kan deze optie niet vinden Quote
0 DJ_Lucv Posted December 3, 2003 Posted December 3, 2003 Weet je wel zeker dat je dit ook echt wilt? Ik denk namelijk niet dat dit echt snel gaat worden. Mocht je het echt willen dan raad ik je aan om de afbeeldingen in een aparte database te plaatsen en met een relatie ze aan andere gegevens te linken. Je geeft alle foto's dus een nummer in andere woorden. Het zoeken in de gegevenstabel zal zo veel sneller zijn. Quote
0 rmw Posted December 4, 2003 Posted December 4, 2003 Sorry, de optie komt inderdaad pas met FM 6. Met de File plugin van Troi kan je de map leeg lezen en elk bestand naar een vast plaats onder een vaste naam kopiëren, zodat je met de standaard import van FM kan werken. Ik zou ook nog overwegen of je de foto's echt in FM wilt opslaan of alleen als referentie. In het laatste geval wordt je database niet zo groot, maar heb je wel altijd de map met afbeeldingen nodig om ze in FM te kunnen zien. De File plugin kan de referenties voor je importeren. rmw Quote
Question
beilen37
Hoe kan ik 1200 foto's automatisch invoeren in FM?
4 answers to this question
Recommended Posts