Rob532 Posted November 17, 2017 Posted November 17, 2017 Het ordersysteem werkt uitstekend maar nu wil ik per klant kunnen tellen hoeveel artikelen hij/zij afneemt. Dus ieder artikelnummer telt voor 1. Dat lijkt me te realiseren maar na uren puzzelen denk ik toch dat ik teveel vanuit mijn eigen tunneltje kijk naar dit vraagstuk. Kan iemand mij op weg helpen en de horizon verbreden? Rob 532 Quote
0 Banach Posted November 17, 2017 Posted November 17, 2017 Misschien kun je wat met de totaalfunctie count? zie http://www.filemaker.com/help/16/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Fcount.html%23wwconnect_header Quote
0 Marsau Posted November 17, 2017 Posted November 17, 2017 Bedenk eerst hoe je dat getal wilt weergeven. Een rapport dat je bij een klant kan oproepen, of een dynamisch portaal op de klant layout. Beiden vergen een andere benadering; de eerste is het eenvoudigst. Een lijstlayout van je orderregels met subresumés per klant en artikel. Hoofdgedeelte laat je weg, maar op de Resume's neem je velden op die het aantal records tellen. Je kan sorteren op klant / art en op art/ klant. Kan zeer informatief blijken. Je hebt een script nodig om het rapport te genereren. Tweede methode is toepassing van een portaal bij een klant, waarbij je orderregels filtert, zodanig dat van elk artikel er één staat. Vervolgens kan je een calculatie in de orderregels weergeven dat dat het aantal orderregels bij dat betreffende artikel telt. Quote
0 rgaros Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Met List functie de artikelcodes achterhalen en dit gebruiken voor een relatie met de tabel Artikelen? Als er drie dezelfde artikelcodes in staan, zal dit toch maar één gerelateerd artikel vinden. Met Count functie kan je de artikelen dan tellen. Deze suggestie is voor een beperkt aantal artikelen. Bij grote aantallen zal een andere, ingewikkeldere oplossing sneller zijn. Mvg, René Ros www.fmtraining.nl Quote
Question
Rob532
Het ordersysteem werkt uitstekend maar nu wil ik per klant kunnen tellen hoeveel artikelen hij/zij afneemt. Dus ieder artikelnummer telt voor 1.
Dat lijkt me te realiseren maar na uren puzzelen denk ik toch dat ik teveel vanuit mijn eigen tunneltje kijk naar dit vraagstuk.
Kan iemand mij op weg helpen en de horizon verbreden?
Rob 532
3 answers to this question
Recommended Posts