Jump to content
  • 0

FM5 versus FM6

Organeduc

Question

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In het algemeen is een nieuwe versie van een softwareprogramma een verbetering van de oude. Standaard worden er meer mogelijkheden ingebouwd die je in de oude versie niet had of met veel moeite kunt realiseren. Filemaker 6 geeft zeker een verrijking van de mogelijkheden tov Filemaker 5.

Het hangt ervan af of je daadwerkelijk over moet gaan. Als je geen behoefte hebt aan extra mogelijkheden (omdat je van versie 5 nog maar 10% van de mogelijkheden kent bv) dan zou je kunnen besluiten om (nog) geen upgrade aan te schaffen.

Echter als je voornemens bent om serieus met Filemaker verder te gaan en ook steeds meer "de diepte" in wilt gaan en steeds meer gebruik gaat maken van alle voorzieningen van Filemaker dan is versie 6 een goede investering. Als je de developer versie aanschaft dan help je jezelf helemaal.

Zeker als je door blijft gaan met ontwikkelen zal er zeker een moment komen waarop je moet overstappen. De omgeving gaat verder en je zult wel moeten - of je nu wilt of niet. Volgens mij werkt nu niemand meer met Filemaker 1.0 of 2.0 en over een aantal jaren zijn versie 4 en 5 ook fossiel.

Als je samen met iemand anders versie 6 aanschaft betaal je 50% van de prijs. Uiteraard verwacht ik binnenkort ook versie 7.

Als je lang wacht met een upgrade kan je weliswaar een versie overslaan maar je moet dan wel weer veel nieuwe dingen in één keer leren. Als je te snel een nieuwe versie aanschaft loop je de kans dat de versie nog relatief veel bugs bevat alhoewel ik Filemaker altijd een stabiel product heb gevonden.

Samenvattend: tenzij je slechts sporadisch van Filemaker gebruik maakt: ga voor Filemaker 6.

• 0
Posted
Als je samen met iemand anders versie 6 aanschaft betaal je 50% van de prijs.

Één Cola met 2 rietjes? En hoe registreer je dan zo'n software? Voornaam van de ene en naam van de andere? Kom Theo...

• 0
Posted

Duizendmaal sorry. Had daar niet meer aan gedacht! Als Theo dat daar nu even bij gezegd had in plaats van het zo algemeen uit te drukken, dan had ik hier nu niet voor oen gestaan! :oops::oops::oops:

Nu we daar toch over bezig zijn. Gewoonlijk kondigt zo'n bradeeractie een end of life aan. Maar dat konden we al vermoeden :wink: .

• 0
Posted
Duizendmaal sorry.

Tja - ik realiseer mij nu pas dat ik verwarring zaai met mijn opmerking. Het gaat inderdaad over de actie van Filemaker. Het is niet illegaal om hier een oproep te doen om met zijn tweeën één versie aan te schaffen en de tweede gratis te krijgen. Dom dat ik niet gedacht had aan de voor de hand liggende reactie bij de lezer en dat AvD daar zich weer duizend maal om heeft verontschuldigd. Dus ook van mijn kant duizendmaal excuus!!!!!!

• 0
Posted

De mogelijkheid om te zoeken binnen de gevonden reeks maakt alleen al FM6 het aanschaffen waard.

Naast alle overwegingen van Theo uiteraard.

rmw

• 0
Posted

Filemaker 7 is er toch al? Blijft de vraag of je nu naar 6 moet gaan? Wat wel interessant is , is de vraag wat de develloper versie meer heeft dan de standaard versies? MAW is het de prijs waard?

• 0
Posted
Filemaker 7 Waar? Waar? Waar?

Nou ik vond een Filemaker 7 Developer Beta versie viahet programma Carracho (mac only?) maar om die te installeren is helaas een SN nodig. Zou een leuke preview zijn maar het zal ook wel illegaal zijn maar ja :wink: zijn jullie niet nieuwschierig?