socialdutch Posted November 27, 2017 Posted November 27, 2017 Ik heb een veld met een tijdstempel en wil in een ander veld een automatische berekening waarbij aangegeven wordt of dit tijdstijd in de ochtend, middag of avond is. Echter lijkt hij niet te werken. Wat gaat er verkeerd?? Case ( Tijdstip < "18:00:00" ; "Avond" ; Tijdstip < "12:00:00" ; "Ochtend" ; "Middag" ) Quote
0 menno Posted November 27, 2017 Posted November 27, 2017 Een case-statement "stopt" altijd zodra er een test "waar" is. Jouw voorbeeld geeft de hele dag aan dat het avond is en vanaf 18:00 dat het middag is. De juiste schrijfwijze is: Case ( Tijdstip < Time ( 12 ; 0 ; 0 ) ; "Ochtend" ; Tijdstip < Time ( 18 ; 0 ; 0 ) ; "Middag" ; "Avond" ) Quote
0 pjotter Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 Of iets in deze geest : Case ( tijd ≥ Time ( 6 ; 0 ; 0 ) and tijd ≤ Time ( 11 ; 59 ; 59 ); "Ochtend" ; tijd ≥ Time ( 12 ; 0 ; 0 ) and tijd ≤ Time ( 17 ; 59 ; 59 ); "Middag" ; tijd ≥ Time ( 18 ; 0 ; 0 ) and tijd ≤ Time ( 23 ; 59 ; 59 ); "Avond" ; "Nacht" ) Quote
0 rgaros Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Punt van Menno over volgorde van de tests in de Case-functie is heel belangrijk. Zelf kom ik met een andere oplossing. Net gemaakt, nog niet door anderen getest: Choose ( Int ( Hour ( Tijd ) / 6 ) ; "Nacht" ; "Ochtend" ; "Middag" ; "Avond" ) Mvg, René Ros http://www.fmtraining.nl Quote
0 Marsau Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Een leuke uitbreiding van dit vraagstuk is wanneer van een tijdspanne een verdeling moet worden gemaakt over dag, avond, nacht. Dat levert hele leuke formules op. Quote
Question
socialdutch
Ik heb een veld met een tijdstempel en wil in een ander veld een automatische berekening waarbij aangegeven wordt of dit tijdstijd in de ochtend, middag of avond is. Echter lijkt hij niet te werken. Wat gaat er verkeerd??
Case ( Tijdstip < "18:00:00" ; "Avond"
; Tijdstip < "12:00:00" ; "Ochtend" ; "Middag"
)
4 answers to this question
Recommended Posts