poudheus Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 (edited) Hallo, Ik wil in een overzicht alle dagen tellen sinds de status 'Open'. Dit is me gelukt, maar hij telt zeven dagen in de week, ik zou graag willen dat de zaterdag en zondag niet worden meegeteld. Iemand een ideetje? Groetjes Peter Edited December 5, 2017 by Guest Quote
0 Banach Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Deze cf doet dat voor je: https://www.briandunning.com/cf/1180 Er wordt echter weer geen rekening gehouden met eventuele feestdagen. Quote
0 menno Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Ik ben niet wildenthousiast over die CF op briandunning en gebruik zelf deze: Let ( [ rd = Tabelnaam::Veldnaam ; // Datum op het record kd = Get ( CurrentDate ) ; // Vandaag cd = rd + Choose ( DayofWeek ( rd ) ; "" ; 1 ; 0 ; 0 ; 0 ; 0 ; 0 ; 2 ) ; // Compensatie voor weekeinde dd = kd + Choose ( DayofWeek ( kd ) ; "" ; 1 ; 0 ; 0 ; 0 ; 0 ; 0 ; 2 ) ; // Compensatie voor weekeinde md = Mod ( dd - cd ; 7 ) ; // Modulus 7 dv = Div ( dd - cd ; 7 ) ; // Aantal keren door 7 te delen cwd = DayOfWeek ( cd ) ; // Dag vd wk rd dwd = DayOfWeek ( dd ) // Dag vd wk vandaag ] ; dv * 5 + Case ( dwd > cwd ; md ; dwd < cwd ; 5 - ( cwd - dwd ) ; 0 ) ) rd staat in je db en bij deze formule moet je de index (opslaan van het resultaat van de berekening) "uitzetten", anders wordt de waarde bepaald op de dag dat je de datum invult en daarna nooit meer. Ook deze formule negeert alle feestdagen, alleen sec de weekdagen worden berekend. Quote
0 rgaros Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Ik heb deze ooit geschreven: If ( IsValid ( begindatum ) and IsValid ( einddatum ) ; ( Int ( ( einddatum - 6 ) / 7 ) - Int ( ( begindatum - 6 ) / 7 ) ) * 5 + Max ( Mod ( einddatum - 6 ; 7 ) - 2 ; 0 ) - Max ( Mod ( begindatum - 6 ; 7 ) - 2 ; 0 ) ; "" ) Rekent aantal weken uit en vermenigvuldigt met 5 dagen per week. Daarna een correctie voor gedeeltelijke week van begin- en einddatum. Mvg, René Quote
0 poudheus Posted December 5, 2017 Author Posted December 5, 2017 Deze heeft me enorm geholpen. Erg duidelijk ook! Dank! Ik ben niet wildenthousiast over die CF op briandunning en gebruik zelf deze: Let ( [ rd = Tabelnaam::Veldnaam ; // Datum op het record kd = Get ( CurrentDate ) ; // Vandaag cd = rd + Choose ( DayofWeek ( rd ) ; "" ; 1 ; 0 ; 0 ; 0 ; 0 ; 0 ; 2 ) ; // Compensatie voor weekeinde dd = kd + Choose ( DayofWeek ( kd ) ; "" ; 1 ; 0 ; 0 ; 0 ; 0 ; 0 ; 2 ) ; // Compensatie voor weekeinde md = Mod ( dd - cd ; 7 ) ; // Modulus 7 dv = Div ( dd - cd ; 7 ) ; // Aantal keren door 7 te delen cwd = DayOfWeek ( cd ) ; // Dag vd wk rd dwd = DayOfWeek ( dd ) // Dag vd wk vandaag ] ; dv * 5 + Case ( dwd > cwd ; md ; dwd < cwd ; 5 - ( cwd - dwd ) ; 0 ) ) rd staat in je db en bij deze formule moet je de index (opslaan van het resultaat van de berekening) "uitzetten", anders wordt de waarde bepaald op de dag dat je de datum invult en daarna nooit meer. Ook deze formule negeert alle feestdagen, alleen sec de weekdagen worden berekend. Quote
Question
poudheus
Hallo,
Ik wil in een overzicht alle dagen tellen sinds de status 'Open'.
Dit is me gelukt, maar hij telt zeven dagen in de week, ik zou graag willen dat de zaterdag en zondag niet worden meegeteld.
Iemand een ideetje?
Groetjes Peter
Edited by Guest4 answers to this question
Recommended Posts