Jump to content
  • 0

Hulp gevraagd

Fastme

Question

Posted

Ik heb een portal gemaakt waarin de door de desbetreffende klant afgenomen artikelen in staan: aantal, bedrag en datum.

Dat portal selecteert op een veld wat daarboven staat met een keuze menu met de arftikelnummers die de desbetreffende klant af heeft genomen.

Werkt goed. Maar onder het portal heb ik weer een drietal portals gemaakt van 1 rij, gebaseerd op de bovenstaande portal, met daarin de totalen van 2 jaar terug, 1 jaar terug en huidige jaar.

Heb de drie kleine portals allemaal een individuele objectnaam gegeven en een trigger bij het keuzeveld om de kleine portals te verversen.

Dat doen ze niet. Het grote portal geen probleem maar die 3 kleinere doen het niet. Die veranderen pas als ik met mn muis op een leeg stukje klik buiten de portal.

Get keyboardstroke is vlg mij niet aan te roepen via een script of toch? Of is er een andere oplossing?

Thanks

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Waarom portalen van 1 rij? In plaats van velden in een portaal kun je ook die velden rechtstreeks op de layout plaatsen. Ik denk niet dat je verversingsprobleem daar ook direct mee is opgelost (dat hangt van veel meer factoren af) maar het is in ieder geval alweer wat transparanter. Je zou b.v. een scriptje kunnen maken dat even langs alle velden loopt en deze zo ververst.

Even je vraag wat beter gelezen:

Die veranderen pas als ik met mn muis op een leeg stukje klik buiten de portal.

Dit betekent dat je nog in het eerste portaal staat. De ingevoerde waarde is dan nog niet aan het bestand doorgegeven, dat gebeurt pas wanneer je buiten het veld/portaal klikt. FM kent de ingevoerde waarde dus nog niet en dan is het niet meer dan logisch dat de totalen niet ververst kunnen worden.

Je moet dus iets maken dat een commit uitvoert wanneer je iets in een veld verandert. Dat kan met scripttriggers.

• 0
Posted

Hartelijk dank voor de hulp.

Het is gelukt. Heb de scriptrigger uitgebreid naar: Ga naar Object, Object vernieuwen, Portal vernieuwen, Ga naar veld 1 en veld 2. En dat per portal.

Weer wat geleerd. Nogmaals dank