poudheus Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Hallo, Ik heb een overzicht/grafiek van het aantal opdrachten die in een bepaalde maand zijn uitgevoerd, zie bijlage voor een deel van de datums hiervan. Nu wil ik een overzicht hebben hoeveel dagen per maand er opdrachten waren. Het aantal opdrachten in de maand januari is 9, uitgevoerd op 6 verschillende dagen. Heeft iemand hier een trucje voor om dit automatisch te laten doen? Anders moet ik wel heel veel maanden langslopen.... Quote
0 menno Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Er zijn plenty manieren om dat voor elkaar te krijgen. Een voorbeeld kan zijn dat je een query doet naar alle kalenderdagen van de opdrachten (ik neem aan dat jouw voorbeeldje opdrachten toont) in een bepaalde tijdspanne. Van dat resultaat neem je de unieke kalenderdagen en dan heb je voor die tijspanne wat je zoekt. Uitgangspunten: Tabelnaam: Opdrachten, Veldnaam: OpdrachtDatum Zou er dan zo uit kunnen zien: ValueCount( UniqueValues ( ExecuteSQL ( "SELECT OpdrachtDatum FROM Opdrachten WHERE MONTH( OpdrachtDatum )=? AND YEAR( OpdrachtDatum )=?" ; "" ; "" ; 1 ; 2017 ) ) ) In dit geval dus Januari van 2017 Quote
0 rgaros Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 Hangt er vanaf hoe je het eruit wilt hebben. Een subresume gedeelte op datum met een telling resumé veld? René Quote
Question
poudheus
Hallo,
Ik heb een overzicht/grafiek van het aantal opdrachten die in een bepaalde maand zijn uitgevoerd, zie bijlage voor een deel van de datums hiervan.
Nu wil ik een overzicht hebben hoeveel dagen per maand er opdrachten waren.
Het aantal opdrachten in de maand januari is 9, uitgevoerd op 6 verschillende dagen.
Heeft iemand hier een trucje voor om dit automatisch te laten doen? Anders moet ik wel heel veel maanden langslopen....
2 answers to this question
Recommended Posts