HeMa Posted December 4, 2003 Posted December 4, 2003 Hoi, ik probeer een CDML commando te laten uitvoeren in een andere pagina binnen een frame. Zolang het commando vanuit dezelfde pagina bv Target=body wordt uitgevoerd naar TARGET = body gaat alles goed. Maar als het commando bv staat in Target=menu en moet worden in Target= body, dan gaat het fout. is hier een oplossing voor. Ik heb namelijk een frame met bovenin een menu dat verandert. Het origineel is van de webshop van FM4, daar staat nl het veranderende menu steeds links op dezelfde pagina. Maar mooier zou het zijn bij gebruik van een frame........iemand een oplossing ? Quote
0 DJ_Lucv Posted December 5, 2003 Posted December 5, 2003 Ik heb het nu zo'n 3x gelezen maar kan er niet echt wijs uit worden. Welke CDML wil je precies uitvoeren? En heb je ergens een voorbeeldje zodat we wat meer inzicht in je vraag kunnen krijgen? Overigens zijn frames niet aan te raden, het maakt het alleen maar moeilijker voor ontwikkelaars en gebruikers. Argumenten voor deze stelling kun je voldoende op het internet vinden. [offtopic]Misschien zou je een topic over websites/CDML volgende keer beter in web kunnen plaatsen...[/offtopic] Quote
0 HeMa Posted December 5, 2003 Author Posted December 5, 2003 Ik ben niet helemaal duidelijk, dus ik probeer het nogeens. Bij FM4 werd een voorbeeldshop geleverd, de zg Knitting Factory. Als je die bekijkt zie je dat het menu links staat binnen een kadertje, waardoor bij scrollen van de pagina dat menu naar boven verdwijnt. Nu wil ik een framepagina maken met dat menu bovenin. Ik heb dan in het frame bv frame1=menu, frame2=body Dus beide pagina's horizontaal onderelkaar. Menu boven in het menugedeelte en het resultaat steeds in de body. Dit probeer ik met na de href een onclick te geven en het werk dan ook. Maar blijkbaar is FM dan toch enkele gegevens kwijt waardoor de opdrachten eindigen in een FM error 4. Mijn huidige poging staat op: http://212.129.159.90:591/kadopro/shop/default.htm Klik je op enter zie je wat het resultaat is tot nu toe. De eerste versie, een verbouwde Knitting Factory staat hier, en die doet het goed. http://212.129.159.90:591/kadopro/shop-oud/default.htm Alvast bedankt voor de eventuele hulp. Quote
0 DJ_Lucv Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 De oude versie staat daar niet, die geeft een 404.nu wel Je roept menu.html aan in je index bestand, het bestand waarin je de frames hebt ingesteld. Dit moet een link zijn naar Filemaker. Overigens zou ik nog steeds niet voor frames kiezen hiervoor. Ik zou eens gaan kijken naar de mogelijkheden van een div met een scrollbar. Dat werkt veel fijner. Alleen artikelen printen kan met CSS: "@media: print " Daar kun je veel info over vinden. Quote
0 HeMa Posted December 6, 2003 Author Posted December 6, 2003 Thanks, ik heb ontdekt dat FM slechts in 1 pagina tegelijk zijn gegevens kan onthouden. Ik heb wat geprobeerd via forms en dan kan ik tussen de pagina's binnen een frame mooi switchen. Ook een beetje java en wat cookies helpen een beetje. Maar op enkele momenten is hij toch de weg kwijt, dus ik moet veel java of forms voor FM op de juiste plek hebben en dat wordt me toch iets te omslachtig. Toch ontdekte ik reeds op het web een site die die voorelkaar heeft, maar ik kan er de truc, die ze toepasten, niet goed op ontdekken. http://www.pumpenmeier.de/ Waar kan ik overigens informatie vinden over je voorstel voor div en scrollbar ? Is dit CSS en dan binnen 1 pagina? Quote
0 Koen Van Hulle Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 Je kan het binnen de zelfde pagina gedaan krijgen zonder frames als je gebruik maakt van Inline Actions. Maar om toch even op je frame probleem terug te komen. Je wil terzelfdertijd data laden in 2 frames. Dit kun je doen door gebruik te maken van JavaScript: http://step.sdsc.edu/s96/interactive/javascript/frames.html Koen Quote
0 HeMa Posted December 6, 2003 Author Posted December 6, 2003 Geen weekend...? Ok, 2 pagina's laden via java of 'n Onload lukte wel. Maar het probleem ligt erin dat FM dan nodige gegevens kwijtraakt en slechts 1 pagina verbinding heeft met FM. Je kunt het nu reeds mooi zien op de testsite: http://212.129.159.90:591/kadopro/shop/default.htm Als je op -(enter-1)- klikt zie je dat bovenin het menu komt met de Cookiewaarde. Maak je een keuze, bv zoek, dan wekt het best maar de cookiewaarde in het menu verdwijnt. Dus bij een tweede klik op-zoek- is de juiste verbinding weg. En dan kan er wel in het bestand worden gekeken, maar bestellen geeft een error. Ik heb al reeds wat gezocht bij CSS/scrollbar/ed. Maar dan is het menu net als in de originele versie soms niet te zien. Quote
0 DJ_Lucv Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Probeer eens te zoeken naar deze css code: overflow:scroll Quote
Question
HeMa
Hoi,
ik probeer een CDML commando te laten uitvoeren in een andere pagina binnen een frame.
Zolang het commando vanuit dezelfde pagina bv Target=body wordt uitgevoerd naar TARGET = body gaat alles goed.
Maar als het commando bv staat in Target=menu en moet worden in Target= body, dan gaat het fout.
is hier een oplossing voor.
Ik heb namelijk een frame met bovenin een menu dat verandert.
Het origineel is van de webshop van FM4, daar staat nl het veranderende menu steeds links op dezelfde pagina.
Maar mooier zou het zijn bij gebruik van een frame........iemand een oplossing ?
7 answers to this question
Recommended Posts