Ga naar inhoud

Livecode voor Filemaker: iOS en Android apps


Marsau

Aanbevolen berichten

beste mensen,

 

Ik kijk al een tijdje met veel belangstelling naar Livecode voor Filemaker, en probeer te bepalen of dit het lichtende pad moet zijn voor de ontwikkeling van mobiele business applicaties voor Filemaker, die gewoon native op iOS en Android draaien.

 

Zie https://filemaker.livecode.com

 

Het woord is 'livecode' is nog niet binnen dit forum gevallen, heb ik net vastgesteld.

 

Bestaat er al enige kennis en ervaring binnen onze gelederen? Ik zou graag hierover van gedachten wisselen.

 

Mars

Link naar reactie

Ik heb er met nog een ontwikkelaar naar gekeken en het is op zich wel interessant. Je krijgt de indruk, dat er al iets is beschikbaar is, maar dat is niet zo.

 

Ze proberen zelf, buiten de gebruikelijke kanalen, de zaak te crowdfunden voor 100.000 euro of dollar.

 

Hun campagne en hun pitch, zijn commercieel niet heel sterk en enkele voor de hand liggende vragen blijven onbeantwoord:

ze praten over het omzetten van layout ... moet ik dan de scripts in hun eigen PL gaan nabouwen? Of worden die ook omgezet?

Synchroniseren is volgens hun geen probleem en zou out of de box moeten werken? Hoe stellen ze zich dat voor?

 

Ik heb er dus eigenlijk niet zoveel vertrouwen in (als het echt iets zou zijn, zou ik er zeker klanten voor hebben)

Link naar reactie

Het is idd een crowdfunding project, om de livecode ontwikkelingsomgeving te koppelen aan een Filemaker omgeving.

 

Het filmpje is erg wervend, en de suggestie wordt inderdaad gewekt dat offline/online gaan geen enkel probleem is (dus robuuste synchronisatie)

 

 

Het voorgeschotelde verdienmodel staat mij wat tegen: per app-gebruiker is een jaarlijkse fee verschuldigd - als ik het goed begrijp. Daar staat tegenover dat je dus relatief snel lokaal werkende apps kunt creëren vanuit Filemaker die werken met Filemaker, voor zowel iOS als Android.

 

Snap eigenlijk niet dat dit nog zo weinig belangstelling genereert onder de developers.

Link naar reactie

Veel developers hebben Android en Filemaker al opgegeven.

Met twee oplossingen: Of toch maar iOS (werkt wel goed, eigenlijk), of we stappen van Filemaker af.

 

De "hype" die we 5 jaar geleden voelden met Filemaker & Mobile is intussen weer voorbij.

Dat Filemaker de kreet "Mobile" als een kerntaak zit, is op zijn minst eigenaardig dat ze Android er niet bij pakken.

Lachwekkend.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...