Jump to content
  • 0

Vebergen van records en portalen

Gerard Exis

Question

Posted

Beste mensen,

is het mogelijk om een record te verbergen ? Ik wil "oncourante voorraad" niet in mijn dagelijks overzicht zien, alleen op de balans.

Dus ook niet met "alle records tonen" .

Heb er aan gedacht om deze naar een aparte tabel te verplaatsen, echter ben er nog niet uit hoe ik deze op de voorraadlijst voor de balans bij de "normale" voorraad krijg gevoegd.

tweede vraag.

Kan een portaal in een layout op een voorwaarde verborgen worden ?

Alvast dank voor jullie hulp.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Antwoord op je tweede vraag is het gemakkelijkste: Ja, dat kan.

Voor je eerste vraag geldt dat dit niet eenvoudig kan. Met het security model kun je bv wel een privilege set aanmaken zodat je de info in een record niet ziet, maar je blijft het record zelf wel gewoon in de lijst houden.

De enige oplossing die ik zie, zonder de records daadwerkelijk naar een andere tabel te verplaatsen, is om bij iedere actie eerst de ongewenste records weg te filteren. Afhankelijk van de complexiteit van je toepassing kan dit heel veel werk zijn. Anderzijds kan het verplaatsen naar een andere tabel (wat doorgaans mijn persoonlijke voorkeur heeft) ook heel wat werk opleveren wanneer je de functie van koppelingen en scripts intact wilt houden.

• 0
Posted

Hallo Banach,

dank voor je reactie,

1. portaal verbergen, waar moet ik beginnen ? Ik heb het nu geregeld maar via voorwaardelijke opmaak van velden en lijnen van portaal verwijderen, wil graag leren hoe dit normaal gedaan moet worden.

2. In dit geval ga ik werken met een aparte tabel voor deze artikelen omdat de database redelijk (althans voor mij :mrgreen: ) complex is / wordt.

Deze artikelen gebeurt niets meer mee, totdat deze afgevoerd worden na afschrijving, dus staan niet meer op mijn website. Dit betekend dat er geen mutaties meer plaats vind bij deze artikelen.

Moet echter wel in de voorraadlijst staan van de balans.

• 0
Posted

Objecten verbergen door je door een voorwaarde in te geven in het inspector venster.

Ga naar layoutmodus en klik het portal aan. Haal het inspector venster naar voren en voer een voorwaarde in onder 'gedrag/voorwaarde?'. Hier behavior:

5a758dd904b68_ScreenShot2017-12-16at10_14_56.png.8efae65f350a17e56fbe88ffb7fda9dc.png

Let er op dat wanneer er aan de voorwaarde wordt voldaan het object verborgen wordt.