Jump to content
menno

Kalender in Webviewer met drag and drop

Recommended Posts

Otmar Kramis uit Zwitserland heeft een heel mooie kalender/agenda gemaakt. Lees zijn document in de FM-Community met 3 varianten van zijn kalender.

Het is heel goed te integreren in bestaande systemen (en met een donatie-knop voor PayPal kan je hem een donatie sturen voor zijn moeite)

Klopt, maar ik heb het voorbeeld ook even aangepast om met 12 te openen. Er zijn maar 2 dingetjes die het niet doen en die hebben op zich geen invloed op de werking van de agenda:

De knoppen hebben svg-ikonen en dat is pas vanaf 14 beschikbaar

De webviewers worden in bepaalde gevallen verborgen en dat is pas vanaf 13 beschikbaar

Beide zijn geen showstoppers, maar je moet wel even het bestand kunnen openen met een oudere versie en dat lukt alleen als je even de beschikking hebt over 14. Al het andere (dus het belangrijkste) werkt ook in oudere versies (12 en 13)

Vandaag zocht ik naar de nieuwste versie van de Calendar van Otmar, maar de link hierboven werkt door de zoveelste verhuizing van de FM_community niet meer. Even gezocht (en het helpt als je weet wáár je naar zoekt) et voilá: https://developer.balimusic.ch/resource-calendar is plek waar hij het zelf op bijhoudt.

Super ding. Wel redelijk ingewikkeld op het eerste zicht. Er zijn 4 versies, spijtig dat ik druk bezig ben voor een klant, ik ben heel nieuwsgierig over deze files.

Als je er in duikt, valt het wel mee hoor. Je kan alleen gemakkelijk in de problemen komen als je een kloon opslaat en daar dan mee verder gaat.

Javascript gebruikt de punt als decimaal-scheiding en in het NL-talige deel van de wereld gebruiken wij daarvoor de komma. Er zitten hier en daar wat berekeningen die het javascript samenstellen en die decimaal-scheiding gaf bij mij flink wat vraagtekens.

Als je het weet is het wel overkomenlijk en anders ben je gewoon even aan het zoeken :-)