Ga naar inhoud
  • 0

Records worden niet correct geëxporteerd


Flurk

Vraag

Gegroet

 

Als ik een bestand exporteer als .dbf en het nadien terug open ter controle in FM14 zie ik dat ong. 50% van de records correct worden weergegeven. Bij de rest komt de inhoud van de velden in een ander veld terecht, bij lijstweergave zie je dat de inhoud naar het veld links ervan is gekopieerd. Ik maak een korte schets wat er te zien is na controle terug in FM14

 

veld a veld b veld c veld d veld e

rec 1 a b c d e

rec 2 a b c d e

rec 3 b c d e a

rec 4 b c d e a

rec 5 b c d e a

enz......

 

Als je natuurlijk een paar duizend records hebt is dat natuurlijk onbegonnen werk. En het rare is dat het steeds bij een ander record begint.

 

Ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen.

 

Hulp gevraagd.

Met vriendelijke groeten van

 

Flurk

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Check eerst of je aan de criteria voldoet om naar DBF te exporteren. Zie hier voor FMP14 en hier voor FMP16.

 

De veldnamen mogen bijvoorbeeld alleen uit hoofdletters bestaan, niet langer zijn dan 10 karakters en géén spaties bevatten. Jouw pseudo-code bevat geen hoofdletters en wél spaties in de veldnamen, dus ik ga er een beetje vanuit dat je daar niet naar hebt gekeken.

 

De overige eisen zijn:

  • geen dubbele veldnamen
  • maximaal 128 velden
  • maximaal 254 tekens per veld
  • maximaal 4000 bytes per record

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...