Jump to content
  • 0

voorbeeld

pjotter

Question

Posted

Wie heeft er voor mij een klein voorbeeld voor een checkbox met optel functie?

De bedoeling is om aan de hand van een 4 checkboxen een optelling te maken van de uitkomsten die er bij horen. Dus ik heb een veld dat de uitkomst is van een berekekning en als die in de factuur moet komen dan moet ik het checbox die er voor staat aankruisen, zo ook met de tweede en de derde en vierde mogelijkheid. Het totaal moet dus het totaal van de aangevinkte boxen zijn. Ben al een poosje aan het zoeken maar kan geen voorbeeld vinden waarmee ik verder kan.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Kun je dan niet beter per berekeningsveld een aan/uit keuzerondje maken, waaraan je dan verbindt of het erbijbehorende berekeningsveld in je rekening moet gaan komen?

Ik geloof dat ik dat op die wijze zou oplossen.

• 0
Posted

Is te doen,

wil je totaliteit per record of wil je ze voor alle records in een bestand, of wil je ze voor de records in een gevonden reeks ?

Dat is me niet al te duidelijk.....

• 0
Posted

Bedankt voor de reakties, maar ik zal wat verduidelijke. Het gaat om een rekening die we in de vereniging moeten maken voor de leden. Elk lid heeft een aantal mogelijkheden. Via een keuze veld wordt de contributie bepaald (volwaardig lid jeugdlid enz) dat komt te voorschijn in een veld. Verder kan dat lid een boot hebben, als hij een boot heeft dan zit daar weer een berekening aan voor de box waar hij in ligt. Er kan zelfs een tweede boot zijn. Ook kan men voor zomer of winterligging kiezen. Al met al zijn er dus diverse mogelijk heden. Wat ik nu wil is dat voor elke mogelijkheid een checkbox zit die als ik hem aanvink er voor zorgt dat dat bedrag op de rekening komt te staan. Ook zou dan een verzamelbedrag te voorschijn moeten komen. Ik hoop dat dit wat duidelijker maakt? Wat ik dus zoek is een voorzetje om dit verder uit te werken. Ik heb al voor elkaar dat als je aan geef wat voor lid het is het bedrag te voorschijn komt in een veld.

• 0
Posted

Dan ga je best relationeel.

1 bestandje met alle vaste gegevens, het andere dat je gebruikt voor de gegevens in te lezen.

Eventueel via een look-up indien je een historiek van de gegevens wilt behouden.

• 0
Posted

Ik heb ook een bestand voor de box (maat en prijs) lidmaatschap staat gewoon op de ledenkaart. Op zich nog geen probleem maar het voorbeeld met de checkboxen? :-)