Misj Posted January 15, 2018 Posted January 15, 2018 Dag, Ik zit met het volgend probleem, in een script worden er drie bestanden verborgen geopend. Nu lukt dit bij twee van de drie bestanden niet. Ze gaan wel open maar verbergen niet. Ook niet als ik het script aanpas met één te openen bestand bij die twee bestanden lukt het niet. Die bestanden hebben wel een relatie met het hoofbestand, het andere niet. Maar bij een andere DB is dit ook zo en daar werkt het wel. Iemand een idee wat er fout gaat ? Volledigheidshalve FM Pro 14 en MAC Os 10.12.6 Alvast bedankt en groetjes, Misj Quote
0 menno Posted January 16, 2018 Posted January 16, 2018 Verbogen openen van bestanden lukt niet altijd even goed. Vaak is dat omdat er een "on first window open" trigger iets actief gaat uitvoeren en daarna geen stap heeft die het venster verbergt (logisch want je gaat naar een bestand en dus wil je dan niet dat ie verbergt) Een simpele en handige methode is: neem in het schema van het "moeder-"bestand een willekeurige tabel-weergave uit het verborgen te openen bestand op. Je hoeft er geen enkele link naartoe te leggen. Pak vervolgens een willekeurig globaal veld (moet globaal zijn) van die tabel-weergave en plaats die op de lay-out die je gerbuikt in je "moeder-"bestand om je systeem te openen. Door de globale velden openen de (verborgen te openen) dochter-bestanden vanzelf verborgen in de achtergrond, geen script-stap nodig Quote
0 Misj Posted January 16, 2018 Author Posted January 16, 2018 Van harte bedankt Menno. Simpel en goed, ik ga er morgen mee aan de slag. Is het goed als die die globale velden een getal zijn bv 4 en in het moeder-bestand de velden verbergen die kleiner zijn dan 5. Zo zijn ze er wel maar storen ze niet. Misj Quote
0 menno Posted January 16, 2018 Posted January 16, 2018 Het maakt niet uit welk en wat voor globaal veld je neemt. Zolang er maar een reden is om het bestand in de achtergrond te openen. Je kan er ook een veld gebruiken dat je helemaal niet gebruikt en speciaal voor dit doel maakt. Quote
Question
Misj
Dag,
Ik zit met het volgend probleem, in een script worden er drie bestanden verborgen geopend. Nu lukt dit bij twee van de drie bestanden niet.
Ze gaan wel open maar verbergen niet.
Ook niet als ik het script aanpas met één te openen bestand bij die twee bestanden lukt het niet.
Die bestanden hebben wel een relatie met het hoofbestand, het andere niet. Maar bij een andere DB is dit ook zo en daar werkt het wel.
Iemand een idee wat er fout gaat ?
Volledigheidshalve FM Pro 14 en MAC Os 10.12.6
Alvast bedankt en groetjes,
Misj
3 answers to this question
Recommended Posts