Ga naar inhoud
  • 0

Full Screen


poudheus

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kiosk-modus is voor beheersaccounts niet mogelijk en er is evenmin een script-stap beschikbaar, maar je kan de kiosk-modus wél als eigenschap aan het bestand toevoegen.

 

Je hebt zo te zien aan plek waar je deze vraagt post de beschikking over FileMaker Advanced en die versie heb je nodig om het volgende te doen:

  • Daarmee kan je in het menu "Gereedschappen" kiezen voor de optie "Developer-hulpprogramma's" het bestand (moet afgesloten zijn) toevoegen dat je in "Kiosk-modus" wilt openen.
  • Daarna kies je "Opgeven..." onder de "Oplossingsopties" en daar kies je de 3e optie "Kioskmodus inschakelen voor niet-beheeraccounts".
  • Daarna kies je OK en vervolgens geef je het bestand eventueel een andere naam en klik je op maken.

Iedereen zonder [Full Access]-account heeft zal voortaan automatisch in kiosk-modus het nieuwe bestand openen.

Andries was me voor met een véél kortere uitleg :mrgreen:

 

dit is de Nederlandse: kiosk-modus

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik zei wel bedankt, maar toch is het nog niet helemaal zoals ik het hebben wil.

Als ik inlog met een account die toegang heeft in Kiosk-modus, dan kan ik idd niet het menu bedienen, maar toch zie ik menubalken enzo.

Ik wil gewoon hetzelfde als een video op bijv. YouTube die je op Full Screen zet, echt alléén de layout.

Link naar reactie
  • 0
Dan doe je iets niet goed. Bijgevoegd bestand heb ik net gemaakt en getest op een mac (10.12.6), op windows 10 en op windows 7 met FM14,15 en 16. In alle gevallen is er geen menubalk van FM, noch van het OS te zien.

 

Uiteindelijk is het me gelukt. Ik gaf het account een wachtwoord, maar dat mag blijkbaar ook niet. Nu doet ie het, thanks!

 

Toch krijg ik nog wel schuifbalken aan de zijkanten, omdat blijkbaar mijn layout te groot is voor het scherm. Hoe voorkom ik dit? Moet ik dan de precieze maat van mn scherm opgeven?

Link naar reactie
  • 0

Ik blijf het toch jammer vinden dat een 'gewone' applicatie die gedeeld wordt over het netwerk niet in full screen mode kan draaien. Zeker op iOS. En dan zou ik niet eens bezwaar hebben tegen de iOS items eventueel wel in beeld, zoals de klok, de netwerk-incoontjes en de batterij-indicator. Waarom toch niet ook een scriptstap Show/hide iOS bars?

 

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden zei bigbadwolf:

Hoe kom je erbij dat dat niet zou werken?

Ik heb een verschillende databases die via het netwerk of lokaal geopend worden die op mijn iPhone alleen de klok, netwerk, etc. laten zien. Verder zijn de FileMaker menu’s weg…

 

6 minuten geleden zei bigbadwolf:

Verder zijn de FileMaker menu’s weg…

Ja maar ik bedoel dus dat het gebied waarin de klok, netwerk, etc staan wel onderdeel is van je FM applicatie. Nu begint je app een klein centimetertje onder de bovenrand van je display, toch? Wat je zou willen is dit: (bijlage)

full_screen.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...