Jump to content
  • 1

Layout kopie

Gerard Exis

Question

Posted

Beste mensen,

kan er vanuit een ander bestand een layout naar mijn database gekopieerd worden?

Ik heb in mijn oude database een layout gemaakt om cmr mee uit te printen, dit was nogal wat werk om alles exact op zijn plaats te krijgen, zelfde layout heb ik nu in mijn nieuwe database nodig, is daar een manier voor of ben ik weer een avondje kwijt ?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Deze keer ben je al in een half avondje klaar.

Maak in je doelbestand een lege layout aan en zet daar alle layoutparts zoals header, footer, body, summaries in. Zorg ervoor dat alle parts exact dezelfde afmetingen hebben als in je bronbestand.

Vervolgens kun je in je bronbestand in de betreffende layout alles selecteren (ctrl-a) en kopieren (ctrl-c) en in het doelbestand plakken (ctrl-v). Dan nog even met de pijltjestoetsen op precies de goede plaats positioneren en je hebt nog een halve avond over.

• 1
Posted

Als je na de voorbereiding van je nieuwe layout (zoals Banach omschrijft) even naar browsermodus schakelt en daarna weer naar layoutmodus en dan de content uit de andere layout plakt staat alles gelijk op de juiste positie en hoef je niet meer te schuiven ....althans, dat is mijn ervaring (op een Mac).