Jump to content
  • 0

Export en hun plekjes

Paulo

Question

Posted

Hoi,

kan iemand mij uitleggen hoe het nu precies zit met de lokatie van de bestanden van een export vanuit Filemaker.

Ik heb een exportscript waarin staat dat de exportvenster niet getoond dient te worden, tevens vermeld ik het bestandsnaam...zie gif attachment

Nou heb ik ooit een keertje geleerd dat Filemaker standaard het bestandje in hetzelfde mapje gooit waar de programma staat (dus Filemaker map of de map waar Kiosk engine staat)

Het vreemde is dat bij 80% van de exports het goed gaan...Maar bij 1 export van 1 bepaald bestand, zet Filemaker het exportbestand 1 map hoger.

Paulo

export.gif.74476f291fba1ccb5e7b17844e87ec0e.gif

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

het gaat inderdaad altijd bij dezelfde 4 scripts van eenzelfde bestand mis.

De export verloopt verder perfect...alleen de locatie is anders dan in alle andere bestanden

• 0
Posted

Probeer eens het volgende:

1) voer het foutieve script uit;

2) voer nu een handmatige export uit (File - Export) waarbij je precies aangeeft waar je het exportbestand wilt hebben - dus op de juiste directory. De velden die moeten worden geëxporteerd staan al juist voorgevuld;

3) Open het script en sla het weer op. Geef bij het bewaren aan dat de export order moet worden vervangen (Replace).

Nu zou het script wel moeten werken. Het script onthoudt de exporteervolgorde en het exportbestand. Succes!