Jump to content

FM16, leuker kunnen ze het wel maken, niet makkelijker..

Roger

Recommended Posts

Posted

Oké, dus als je van een veld een knop maakt met daaraan een script dan kan je later niet meer zien welk veld dat was zonder eerst de 'groepering op te heffen' waarmee de knopfunctie vervalt... pfff

shot.thumb.jpg.81d5f223b238f9d1031425dfc4315d8d.jpg

Posted

je kan het wel zonder de groepering op te heffen door het veld te selecteren via de Layout Objects Window.

ik beweer hier niet mee dat het makkelijker is geworden ;) maar je moet niet per se je groepering opheffen.

Posted

Ah, je selecteert betreffend veld in lay-outobjecten en dan in infovenster (NL-versie) kun je het aanpassen. Nou hopelijk in v.17 weer snel terug naar de oude manier.

Posted

Het is inderdaad op dat vlak absoluut geen verbetering te noemen, zeker als je een bijvoorbeeld een jaarkalender op je layout hebt staan met 365+ vakjes, en daar even iets wil  aanpassen in de conditionele formattering. Als je bijvoorbeeld 15 seconden nodig hebt per vakje zoeken en dan zonder shortcut naar conditionele formattering moet, heb je gegarandeerd na bijna 2 uur werken een zware tendinitis gecombineerd met een herseninfarct.

Dit moet je dan gaan doen met een extern tooltje zoals clip manager. Ik weet het, even wat reklame hierover, maar het tooltje is wel ontstaan door mijn frustratie over dit repetitieve werk.

je kan echter wel een aantal zeer leuke dingen doe met dat nieuwe window, zoals zoeken naar je objecten. Dit videootje wordt half weg interessant, als John Mark Osborne uitlegt hoe hij dat window gebruikt.