Ik zit met een vraag mbt filemaker database opbouwen.
Momenteel heb ik een database en deze moet ik verder uitwerken, maar ik stel me soms de vraag of ik goed bezig ben.
Daarom even het volgende toelichten.
In de database zitten klanten en contacten (elks een aparte tabel en aan elkaar gelinkt dmv een relatie).
Klanten hebben ook diensten of activiteiten.
Elke activiteit heeft zijn eigen specifieke informatie nodig (dus eigen velden)
Maak ik dan voor elke activiteit/dienst best een aparte tabel? of ben ik beter af om 1 tabel te hebben met alle activiteiten/diensten waar alle velden samen zitten en in de formulieren enkel tonen wat ik nodig heb in functie van de keuze van activiteit.
Vraag
tdesmet
Hallo allemaal,
Ik zit met een vraag mbt filemaker database opbouwen.
Momenteel heb ik een database en deze moet ik verder uitwerken, maar ik stel me soms de vraag of ik goed bezig ben.
Daarom even het volgende toelichten.
In de database zitten klanten en contacten (elks een aparte tabel en aan elkaar gelinkt dmv een relatie).
Klanten hebben ook diensten of activiteiten.
Elke activiteit heeft zijn eigen specifieke informatie nodig (dus eigen velden)
Maak ik dan voor elke activiteit/dienst best een aparte tabel? of ben ik beter af om 1 tabel te hebben met alle activiteiten/diensten waar alle velden samen zitten en in de formulieren enkel tonen wat ik nodig heb in functie van de keuze van activiteit.
Zou goed zijn om te weten
Link naar reactie
2 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.