Ga naar inhoud
  • 0

IIS Application Request Routing


se7en

Vraag

Volgende fout kreeg ik bij de herinstallatie van een Filemaker Server 15

 

IIS Application Request Routing (ARR) is required, but Filemaker Server was unable to download it.

 

Ik heb internetconnectie en heb de IIs gedownload en manueel geinstalleerd.

te installeren op windows 7

Toch blijft deze fout zich voordoen.

kent hier iemand een oplossing voor.

Link naar reactie

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Dat is inderdaad een probleem dat ik al een paar keer heb mogen meemaken, vooral op Windows Server 2008, wat ongeveer van dezelde generatie windows releases is.

Ongelooflijk veel tijd mee verloren, uiteindelijk was de snelste oplossing: server opnieuw installeren.

Ik vermoed dat er iets definitief naar de kleurpotloden gaat, dat je niet meer kan goed krijgen. Zelfs na uninstallen en reinstallen van alle componenten.

Link naar reactie
  • 0

Dr. Evil bedoelde het os van de filemaker server opnieuw installeren. Alle software verwijderen en terug installeren werkt gewoon niet.

Bij 1 klant konden we het OS niet opnieuw installeren, was gewoon te veel werk. Ik heb toen met vmware fusion een virtuele machine aangemaakt, die hebben we dan naar de server gekopieerd. Op de sever hebben we de gratis vmware player geinstalleerd om de vm te starten. En dus een bijkomende server geinstalleerd, op de server. Viel heel goed mee als voorlopige oplossing.

De klant heeft later een echte machine bijgekocht, toen heeft die zelf de files verhuist. Hij komt hier regelmatig op het forum, kan dit nogal onwaarschijnlijke verhaal bevestigen.

 

Link naar reactie
  • 0

ondertussen heb ik de laptop volledig geformatteerd - de partities weggegooid en een volledig nieuwe installatie van windows 10 geinstalleerd.

Toch blijft het probleem. 

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen

in bijlage informatie over het systeem van deze laptop alsook de foutmelding.

 

Knipsel.PNG

Knipsel systeem.PNG

Link naar reactie
  • 0

Bij installatie krijg ik de mededeling dat de IIS version 7.0 or greater is required

Als ik de versie 7 ga downloaden krijg ik volgende melding.

This product requires windows xp sp2, windows 2003 sp1, windows vista sp1 of windows 7

Bij 7.5 krijg ik de melding dat windows server 8 dient geinstalleerd te zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in de afgelopen 2 weken bij 2 klanten exact hetzelfde probleem, maar dan op windows server 2008 R2.

Bij beide klanten gaat het om een upgrade van FMS13.0.10.1004 naar FMS15.0.3.308.

In beide gevallen eerst FMS13 verwijderd, machine herstart en vervolgens installatie gestart. In allebei de gevallen wordt er gevraagd om ARR 3.0 voor IIS handmatig te installeren, want de installer krijgt het niet voor elkaar. ..... Na handmatige installatie van ARR, nogmaals herstarten, wederom de installatie te starten, verschijnt wederom de melding dat ARR 3.0 ontbreekt etc. etc.

Internet staat "vol" met meldingen van mensen met exact hetzelfde probleem, nergens is er een oplossing te vinden en helaas blijft FMI hierover oorverdovend stil. Ik denk daarom dat FMS15 gewoon niet compatible is met Windows Server 2008 R2 SP1. Windows 7 heeft dezelfde basis als dat OS, dus zal daar hetzelfde probleem optreden verwacht ik.

Bij beide klanten ga ik daarom adviseren om Windows 2012 R2 of Window 2016 te installeren en daarop FMS15 te installeren. Die oplossing kost tussen de 200 en 400 euro voor windows server plus een uurtje of 2 werk, dat is voor mijn klanten stukken goedkoper dan die ouwe bende aan de praat proberen te krijgen :D

@se7en als de kosten voor jou geen probleem zouden zijn, wil ik je adviseren om het OS te upgraden. Is dat wél een probleem, dan zou je kunnen proberen een testversie van windows-server te downloaden zie (https://www.microsoft.com/en-us/evalcenter/evaluate-windows-server-2012-r2). Daarvan kan je de test-periode maximaal 5 keer met 180 dagen verlengen

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de informatie maar het werkt helaas niet.

Ik heb om dit alles te proberen de windows server 2012 r 2 geinstalleerd op een Hp i5 met 8 Gb intern geheugen en een ssd van 120 Gb.

De installatie van de windows server is gelukt maar bij de installatie van de Filemaker server 15 kreeg ik opnieuw dezelfde boodschap (IIS ..... ).

 

De versie van de FM server was voorheen geinstalleerd op een windows 7 en werkte perfect maar helaas heeft de vaste schijf het begeven en sedert de nieuwe ssd werkt de installatie van de FM server 15 niet meer op dat toestel. Nochtans werd er opnieuw een windows 7 geïnstalleerd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt echt wel pech hiermee, als het zelfs niet werkt na een clean install van een ondersteund OS. FileMaker Server 15 wordt nog steeds ondersteund door FileMaker inc. Misschien zie je het wat minder zitten om daaraan te beginnen, maar je hebt wel rechten als je een gekochte licentie hebt. Of probeer eens https://fmforums.com/search/ , weliswaar niet meer in het nederlands, maar de engelstalige versie van Clarify bevat wel véél meer artikels hierover.

Link naar reactie
  • 0

Dit probleem van de FM server 15 laat mij echt niet los omdat het geïnstalleerd was op een windows 10. Alle vakjes bij Filemaker zijn aangevinkt.

Heb ook al contact opgenomen met FM maar daar geraak je ook niet verder.

Moest er iemand toch nog een oplossing kunnen aanbieden dan probeer ik ze graag uit.

Ondertussen hebben we ons beholpen met een MAC waar alles perfect te installeren is.

Maar ik begrijp niet. Waarom voor enkele maanden wel en nu niet meer.

Ondertussen heb ik internet afgeschuimd. Alles geprobeerd op systeem 7 met en zonder update alsook op windows 10.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kom nog even terug op bovenstaand probleem omdat het mij al gelukt is op 1 laptop om de FMS te installeren na een clean install van windows.

Wel ben ik bang als deze laptop het zou begeven dat ik terug bovenstaande problemen ken.

Ik kijk graag naar jullie oplossing die ik op een andere laptop met clean install van windows wil proberen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...