Ga naar inhoud

Privacy policy, site guideline, registration terms & rules


Aanbevolen berichten

Met de nieuwe GDPR wetten die in mei dit jaar van kracht gaan, moeten we ook deze teksten op de site au serieus nemen.

De site guidelines heb ik overgepakt van het oude forum, maar die teksten zijn nogal oud, en misschien kan dat wel iets anders en beter.

De "registration terms & rules" is een stukje waar we vragen om lief voor mekaar te zijn en zo, maar misschien is hier ook wel een legaal aspect. Dit wordt getoond tijdens de registratie.

De "site guidelines", geen idee, volgens mij gaat het ongeveer over hetzelfde.

De "privacy policy" - deze laatste, daar ben ik een beetje bang van. Wat moeten we daar in vertellen? Zeggen dat we cookies bijhouden met je instellingen? We houden een hash van je paswoord bij, je email adres voor notificaties, maar voor de rest houdt het forum nu zelfs minder bij dan vroeger. Geen land, geen web site, niks. In je profiel kan je optioneel je geboortedatum en wat andere dingen over jezelf vertellen. Zoiets in een legal tekst gieten waar we later geen problemen mee krijgen, da's echt niets voor mij. Een advocaat gaan inhuren om dit in orde te brengen, dat gaat me ook wat te ver, maar misschien is het straks in mei wel nodig.

Dus denk ik: Clarify is een gemeenschap van mensen die mekaar helpen. Wel, wie kan dit? Waarschijnlijk zitten er tussen onze 3.000 forumers wel een paar advocaten of rechters die dit wel even willen doen? Dat zou heel fijn zijn.

Link naar reactie

Ondertussen al wat hulp gehad van Menno, en er zijn ook nieuwe profielen aangemaakt.

Van het vorige forum hebben we alleen:

  • email adres
  • pseudoniem ( bij velen zoals ik is dat gewoon hun naam )
  • een hash van je paswoord die toelaat om je login te checken, zonder je paswoord te weten

Wat is niet overgenomen:

  • locatie
  • web site

en dat met opzet. We willen niet bijhouden wat we niet absoluut nodig hebben, of wat de leden verkiezen om niet mede te delen. Wat er wel vrij dringend nodig is, is een privacy statement die de forum software laat zien bij het bewaren van het gebruikersprofiel. Waarbij het forum lid akkoord gaat dat haar of zijn profielgegevens ook daadwerkelijk zichtbaar gaan zijn en andere zinnetjes van dat soort wettelijke lulkoek.

Ieder van ons weet dat je profiel zichtbaar is voor de wereld. Maar vanaf 28/5 moeten we dat ook gaan bewijzen. Opmerkingen welkom.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...