Ga naar inhoud
  • 0

Generaal resumé gedeelte na


Donamd

Vraag

Ik zit even te zoeken om een probleem op te lossen met een layout.

Hieronder heb ik een klein overzichtje weergegeven hoe mijn layout opgebouwd is.

 

Titelkopgedeelte

Hier komt de titel

Kopgedeelte

Hier komt tekst die op elke pagina bovenaan verschijnt behalve op de eerste pagine

Hoofdgedeelte

Hier worden verschillende records afgedrukt

Subresumé gesorteerd op page break

Hiervoor heb ik bij de records een veld page break aangemaakt om aan te geven als er een nieuwe pagina dient gestart te worden.

Generaal resumé gedeelte na

Hier komt een kleine tekstje, de handtekening en een opsomming van bijzondere voorwaarden.

 

Het probleem stelt zich in het gedeelte Generaal resumé gedeelte na.

Momenteel heb ik bij de instellingen hiervan aangevinkt Gedeelte afbreken bij pagina einde

In dit gedeelte bevindt zich volgende tekst delen :

- een bedank tekstje

- handtekening 

- opsomming van een 10-tal bijzondere punten 

 

Doordat ik Gedeelte afbreken bij pagina einde heb aangevinkt gebeurt het dat de opsomming van de bijzondere punten verspreid wordt over 2 pagina's.

Als ik dit uitschakel wordt dit volledig gedeelte op een nieuwe pagina gedrukt als er niet voldoende plaats meer is op de voorgaande pagina.

Graag zou ik dit gesplitst zien in 2.

Het bedank tekstje en de handtekening zijn niet zo groot.  Als er nog voldoende plaats is op de voorgaande pagina zou ik graag dit gedeelte hier nog getoond willen zien en dat er dan een nieuwe pagina begint voor de opsomming.

Hoe zou ik dat kunnen realiseren ?

 

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wat ik vaak doe als ik dit wil is met "subresumées" gaan werken die gesorteerd staan op een constante.

Zo kan je verschillende "groepen" maken die zich bij elkaar houden.

Dus ipv met grand resumé zou ik dan 2 subresumées aanmaken, die laten sorteren op 2 verschillende velden (elk een constante, of iig iets dat niet de sorteer volgorde aanpast).

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips.

Ik ben in eerste instantie de oplossing van Andries aan het uitproberen.

In mijn tabel heb ik een extra veld aangemaakt Page_Break_Handtekening en deze als type Berekening meegegeven met een constante waarde van 1.

In de layout heb ik een Subresumé toegevoegd gesorteerd op Page_Break_Handtekening.

In het script waarmee de afdruk geregeld wordt had ik eerder een script stap staan Records Sorteren.

Deze sorteerde eerst op Page_Break (zie overzicht in de layout bij het begin van dit draadje), als tweede sorteerde ik de te tonen records zelf.

Als ik hier nu een derde criterium bij toevoeg om te sorteren op Page_Break_Handtekening dan wordt achter elke record de tekst getoond die in het gedeelte vermeld staat van Page_Break_Handtekening.

Als ik een aparte scriptstap toevoeg om te sorteren op Page_Break_Handtekening net na de eerste sortering, functioneert  de eerste Page_Break niet meer.

Kan je dit nog even bekijken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er intussen nog niet uit maar heb heb een klein voorbeeldje gemaakt van de toepassing zoals ik het nu probeer klaar te krijgen.

In dit voorbeeld wordt de bedank tekst op een nieuwe pagina getoond.

Graag zou ik deze echter onderaan het laatste record zien als er voldoende plaats is en enkel naar een nieuwe pagina verschuiven als er niet voldoende plaats is.

Layout.fp7

aangepast door Donamd
Link naar reactie
  • 0

Andries, de Page Break die in de eerste subresume staat heb ik nodig om een page break te forceren.

De gebruiker kan met een vinkje aanduiden waar er een Page Break dient te gebeuren.  Hij kan dit doen als hij het belangrijk vindt dat bijvoorbeeld record 3 & 4 beter bij elkaar komen op één pagina ipv dat record 3 bijvoorbeeld op het einde van pagina 1 komt en record 4 in het begin van pagina 2. 

Ik heb het nu opgelost door toch enkel de subresume voor page break te behouden en een generaal resumé voor de opsomming te voorzien.   Verder heb ik er voor gezorgd dat bij het printen er een nieuw record gemaakt wordt waarin het bedank tekstje en de handtekening wordt genoteerd.  Hierdoor wordt dit tekstje als record nog afgedrukt onderaan de pagina als er plaats is.  Zoniet komt dit record op de volgende pagina, gevolgd door de opsomming in het gedeelte generaal resume.  Na het afdrukken verwijder ik dit record opnieuw.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...