Jump to content
  • 0

Systeemdatum door laten lopen.

Organeduc

Question

Posted

Als je in FM6 werkt, start je het programma eerst op. Dan worden automatisch de systeeminstellingen meegenomen, waardoor bijvoorbeeld in brieven die die dag gemaakt worden, de datum van die dag ook is opgenomen.

Waznneer FM draait op een server, blijft dat programma toujours aan en worden de data die gebruikt werden bij het opstarten niet vervangen. Hoe kun je dat zodanig instellen, dat ondanks dat het programma nooit gestopt wordt, de data toch automatisch de data van de dag zijn?

Alvast mijn dank.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In de handleiding van de server-versie staat dat netjes uitgelegd: je kan FileMaker server automatisch laten stoppen en meteen terug herstarten - dat gebeurt meestal om 2 uur 's morgens - om de datum aan te passen. Het is trouwens ook dan dat je de dagelijkse backup kan maken.

• 0
Posted

Is mijn conclusie dan inderdaad juist, dat er geen automatischa aanpassing van de datum mogelijk is, zonder het programma een keer te moeten afsluiten en daarna weer te moeten herstarten?

Zou je me dat stukje uit die handleiding eens kunnen doen toekomen?

Overigens hartelijk dank voor je antwoord.

Kun je me ook eens iets meer vertellen over waar ik meer gegevens kan vinden om meer te weten te komen over het werken met scripts?

Dank voor je antwoorden tot nu toe.

• 0
Posted
Zou je me dat stukje uit die handleiding eens kunnen doen toekomen?

Hier heb je al wat info: http://www.avd-ci.be/tip040.htm

Kun je me ook eens iets meer vertellen over waar ik meer gegevens kan vinden om meer te weten te komen over het werken met scripts?

Je zal in een van de threads hier al wel gelezen hebben dat er zo goed als NIETS in het Nederlands bestaat. Je zal je dus moeten behelpen met de handleiding die bij je FileMaker zit. Voor het overige is het een kwestie van analytisch en logisch denken, van trial and error (dus zoiets als vallen en opstaan), van ervaring opdoen... Je leert dat dus niet uit een boekje.