Ga naar inhoud
  • 1

Import XLSX worksheet naam


andries

Vraag

Hallo

ik breek er mijn hoofd over en kom er niet uit. Ik heb een automatische import van een XLSX file.

Het doel is om steeds de eerste worksheet te importeren. Probleem is dat die niet altijd dezelfde naam heeft. Is het mogelijk om een import te doen die altijd de eerste worksheet neemt ipv "hardcoded" op worksheet naam gaat zoeken.

Groetjes

Andries

 

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Helaas, dat gaat niet lukken zonder een dialoog te tonen waarin de gebruiker de juiste sheet kiest.

Ook de scribe-plugin van 360Works biedt daar geen soelaas. Je kan met 

If (
	ScribeDocLoad( $padnaarjeexcelbestand ) = 1 ;     
	GetValue ( ScribeDocListFields ; 1 ) 
)

De naam van de eerste worksheet opvragen, maar er is geen commando om hem in te stellen>:(

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden zei andries:

stomme filemaker... ;)

Dat valt wel mee. Op een Mac kun je wat frutselen met Applescript. 

Je kunt het Excel bestand door FM laten openen in Excel en dan deze Applescript er op los laten:

tell application "Microsoft Excel"
	set result to name of sheet 1
end tell
set cell "sheet" of current record to result

Er zijn nog wel wat randvoorwaarden zoals dat het FM veld "sheet' op de getoonde layout moet staan, anders moet je <current record of layout "jouw_layout_naam"> toevoegen. En denk er aan dat je de extended privilege fmextscriptaccess aan het account dat het script draait moet toevoegen.

aangepast door Banach
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...