Ga naar inhoud
  • 0

ScriptMaster autoupdate werkt niet


Willem_P

Vraag

De ScriptMaster module van 360Works is inmiddels toe aan update 5.09. Reden voor mij om mijn oudere plugin maar eens te vernieuwen.

Nu kan dat simpel door de plugin in de map Extensions te schuiven, maar er is ook een autoupdate script beschikbaar vanuit 360Works dat hier te bereiken zou moeten zijn: fmp://autoupdate.360works.com/AutoUpdate360Works

Jullie raden het al... bij mij werkt dat dus niet. Ik krijg een keurig zandlopertje en na een aantal seconden de mededeling dat het bestand niet geopend kan worden. Host is not available or file is not available on the host. Heb hier contact over gehad met 360Works support, maar ook zij hebben nog geen sleutel gevonden om dit probleem op te lossen. Hun laatste advies luidt:

The AutoUpdate file is quite large (~1.5GB) and it looks like you are in the Netherlands so I suspect the fmp url is timing out and resulting in that error. You might have better luck manually opening the file by opening FileMaker and going to "open remote". The server URL is saturn.360works.com and you can log in with the user "autoupdate_user" and a password of "autoupdate".

Ook bovenstaande tip heeft bij mij echter geen succes, ik krijg geen inlogscherm te zien waar ik user en pw op kan geven.

Kan iemand hier zijn/haar licht eens op laten schijnen?

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Goed nieuws in dit vervolgverhaal, probleem is opgelost :)

Vandaag vanuit een ander netwerk met mijn laptop nog een poging gewaagd.... bingo, daar werkte het dus wel. Daarna met dezelfde laptop/configuratie weer thuis geprobeerd...geen verbinding.

Heb bleek dus toch in mijn netwerk thuis te zitten. Om precies te zijn: in de firewall van mijn router, daar stond de beveiliging te hoog ingesteld. Beetje teruggeschroefd en voila... verbinding!

Allemaal bedankt voor het testen/meedenken.

Link naar reactie
  • 0

image.thumb.png.ef16e2f56e05bba9a911cd05941713a8.png

 

Andries, Banach, bedankt voor jullie reacties. Het wil bij mij maar niet lukken... zie bovenstaand screenshot.

Het zal dus een lokaal probleem bij mij zijn, maar ik heb geen idee waar ik het zou moeten zoeken. Heb met andere applicaties en verbindingen nergens last van, alleen de servers van 360works kunnen mijn pc niet vinden.

Zou iemand de autoupdate file evt. op wetransfer kunnen posten, zodat ik deze toch kan gebruiken in mijn applicatie of hebben jullie nog tips om de netwerkverbinding te checken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels ook via 4G op mijn telefoon geprobeerd in te loggen om eventuele problemen met mijn lokale netwerkinstellingen te omzeilen (Android/Chrome browser).

Alles wat ik zie is een bijna lege pagina met als kop: Filemaker Database Server Website. Dit is dezelfde pagina die ik zie als ik via mijn pc verbinding met http://autoupdate.360works.com

maak (Win10/Firefox en Win10/Edge).

Ik ben even verdwaald nu.... hoe verder?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
  • 0

Andries,

Voor zover ik kan zien heb ik internet, zonder blokkades op mijn firewall. Het rare is dat de test op mijn mobiele telefoon via 4G, dus helemaal buiten mijn netwerk om, precies hetzelfde geeft. Dat snap ik dus niet. Ik zou dan toch een webpagina moeten zien met daarop de beschikbare files of een popup waar ik kan inloggen?

Link naar reactie
  • 0

Hier nog een aantal tests gedaan, verschillende pc's, verschillende netwerken... zelfde (geen) resultaat.

De machines waarop FileMaker is geïnstalleerd kennen het fmp protocol. Als ik in de browser opvraag: fmp://autoupdate.360works.com/autoupdate.fmp12 dan volgt direct de vraag of het toegestaan is dat de pc FileMaker opent om het gevraagde bestand weer te geven. Vervolgens ca. 10 seconden niets en daarna de foutmelding dat de host niet gevonden is of dat de file niet op de host aanwezig is.

Vraag in in een browser de serverpagina op via http (of https)://autoupdate.360works.com, dan zie ik vervolgens een vrijwel lege standaard serverpagina met de header: Filemaker Database Server Website en een logo. Verder niets... geen bestanden.

Mijn conclusies tot zover:

1. Het ligt niet aan 360Works, want jullie zien de juiste gegevens wel.

2. De URL is juist, want ik zie de server pagina wel in mijn browsers.

3. Ik heb hetzelfde probleemgedrag op 2 verschillende pc's in mijn thuisnetwerk, maar ook op mijn smartphone buiten mijn netwerk zie ik dezelfde pagina in mijn browser.

Morgen ben ik met een laptop aan het werk in een ander netwerk en ga ik nog eens testen... wordt vervolgd :-)

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...