Jump to content
  • 0

[Thema] Bedrijfs thema maken

Rubenderks92

Question

Posted

Hallo Allemaal. 

sinds kort ben ik bezig in Filemaker Pro voor mn eigen bedrijf een app te bouwen. Ik heb een beetje ervaring met FM13, maar nu met FM16 bezig. 

Nu heb ik als bedrijf een huisstijl bedacht dat ik alle schermen van filemaker in een eigen thema wil hebben, maar ik nog niet kan vinden hoe ik dat doe. 
Ik kan wel elke nieuwen lay-out aan de linker kant de kleuren veranderen, maar het liefst zou ik een eigen thema maken. Zoals er standaard "Verlicht" geselecteerd staat. 
Iemand heef mij ooit verteld dat ik dan in Adobe Dreamwever een bestand moet aanpassen, maar welk bestand werd er niet bijverteld. 

Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft, en me een tipje de goede kant op wil wijzen? 

Groeten Ruben Derks

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je kan ook eens kijken op https://www.filemakerthemes.com voor 50 dollar koop je daar mooie thema's, die in 18 verschillende lettertypen worden geleverd. Ze kunnen tegen een redelijke vergoeding een thema voor je aanpassen aan jouw huisstijl, dat doen ze binnen 2 dagen.

Het grootste voordeel is dat er een voorbeeld-layout in zit waarin alle mogelijke soorten layout-objecten al voor je zijn klaargezet. Als je hun instructie volgt, dan is het integreren van hun thema een eitje.

Maar zoals @andries zegt is het wel zaak dat je begint met een thema en daarna met bouwen van je DB, anders wordt het echt een mega-klus.

• 1
Posted

je begint met het kiezen van een goed basis thema. Je past 1 ding aan zoals je het wilt en dan kan je via de inspector zeggen om een nieuw thema aan te maken. Nadien moet je dan op al je schermen zeggen om dat thema aan te passen.

een tip: doe dit in het begin en bijna als eerste, anders is het veel werk om alles om te zetten naar je thema.