andries Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 (edited) Hallo klant van mij klaagt over het feit dat een sync opeens traag is geworden. Waar het vroeger in enkele seconden ging, duurt het nu enkele minuten. Het gaat om een simpele push van foto's van 1 tabel op de iPad naar een een tabel gehost op FileMaker Server. Het is zelfs zo dat het bij hem lokaal op een iPad trager gaat, dan bij mij op mijn Mac vanaf mijn bureau. Ik heb een ping tool geinstalleerd op de ipad en zie gewoon dat er een gigantisch verschil is tussen de ipad en mijn mac op dezelfde wifi. Resultaten: ping op mijn mac: 1.2ms ping op ipad: 29-35ms Wifi wordt door Airport voorzien, router is een Zyxel ZyWALL USG 100 Groetjes Andries Edited February 22, 2018 by andries Quote
peterS Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 dat effect zie ik ook wel eens. Bij ligt het aan een wifi extender die soms kuren heeft. Even de wifi op de ipad uit / aan zetten lost het probleem meestal op. Quote
andries Posted February 22, 2018 Author Posted February 22, 2018 jammer genoeg helpt dit niet. Had de iPads ook al eens herstart maar dat hielp ook niet. Quote
andries Posted February 22, 2018 Author Posted February 22, 2018 ik heb de ipad nu meegenomen naar mij thuis, en als ik daar mijn huisserver ping, krijg ik dezelfde response tijd. Probleem lijkt bij de iPad2 te liggen... Quote
Recommended Posts