Ga naar inhoud
  • 0

Invoerlijst gegevens


Ray53

Vraag

Hallo, ik heb een invoerlijst met hierin een 4 tal opties. Ik kan deze ook netjes kiezen. Wat ik nu wil is dat de keuze die je maakt in de invoerlijst gebruikt gaat worden in een formule.

Dat kan alleen als ik aan de keuze ook een waarde kan hangen. Dus stel dat keuze 1. AAA is en keuze 2. BBB. De gebruiker kan het dan handmatig op AAA of op BBB zetten. Om hiermee in een ander veld te kunnen rekenen wil ik  dat AAA als waarde 7 heeft en BBB als waarde 14. 

De berekening die ik wil dan maken in een veld is  verwijzing naar datum veld + 7 of + 14 naar gelang de keuze, zodat de datum opgehoogd wordt met 7 of 14 dagen.

Ik kan alleen nergens bij keuzemenu een optie vinden die mij de optie geeft om AAA en de waarde 7 te koppelen. Waar moet ik dit doen?

 

Ray

 

 

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

het beste is om een tabel "voerschema" aan te maken waar je al de parameters aan een voerschema gaat inzetten. Dan kan je per slang het voerschema selecteren en dan zien hoeveel dagen er tussen 2 voerbeurten zijn.

Je kan ook met een calculatie werken die dan hardgecodeerd werkt, dit hangt er vanaf of je al dan niet nog dingen wil vasthangen aan zo een voerschema.

Als je nog dingen wil doen rond voerschema's, gebruik dan de tabel dan is alles mooi gecentraliseerd, als het enkel om het aantal dagen gaan, is een calculatie performanter.
 

Hier is het voorbeeld met de calculatie, in het bestandje heb ik de tabel uitgewerkt.

Case ( 
    voerschema = "Jong" ; 5;
	voerschema = "Halfwas" ; 7;
	voerschema = "Volwassen" ; 14;
	voerschema = "Volwassen Boa" ; 31
)

 

Slangen2 Geconverteerd.fmp12

Link naar reactie
  • 1

Dag Ray - ik zie dat deze vraag onbeantwoord blijft, en dat kan natuurlijk niet, want het is waarschijnlijk gemakkelijk op te lossen, mits je het weet natuurlijk.

Maak een voorbeeldbestandje met je waardelijst, inclusief dat datum veld, en upload hem naar het forum hier.

Ik of iemand anders kan dan je waardelijst aanpassen zodat je het resultaat krijgt dat je hierboven beschrijft.

Link naar reactie
  • 1

Leg een tabel aan met per record een veld code en waarde. Stop in het veld waarde 7 en 14 en in het veld code AAA en BBB.

Maak een waarde lijst waarin beide velden zijn opgenomen (waarde als eerste en code als tweede) en laat alleen het 2e veld tonen in de lijst.

Als je nu AAA kiest zal FM 7 voor je invullen. En dan kan je rekenen.

rmw

Link naar reactie
  • 0

Hierbij het bestand waar ik mee aan het prutsten ben.

Wat dus de bedoeling is dat de keuze die je maakt bij voerschema gekoppeld wordt aan een getal.  Er zijn 4 keuze mogelijkheden en daaraan moeten de waardes 5, 7, 14 en 31 komen.

Wat ik hier mee wil bereiken is dat de invoer van Laatste voer datum + de waarde die gekozen wordt bij voerschema, ingevuld wordt bij Volgende voer datum.

 

Slangen2 Geconverteerd.fmp12

Link naar reactie
  • 0

Hoi Andries,

Dat is precies wat ik zocht qua schema, 

Ik loop echter nu tegen iets aan wat ik van te voren niet bedacht had. Ik denk dat ik het beste naar meerdere tabellen kan vertalen en dan een relatie maken op bv een Id?

Er komt in deze database een deel vaste gegevens, die iemand invult.

Dat zal zijn: Soort - Ondersoort - Morph - Sexe - Geb. Datum  - Naam  (Tabel: Diergegevens)

Dan zijn er zaken die kunnen veranderen. Dat zal zijn: Lengte - Gewicht   (Tabel: Lengte)

Apart hiervan zal het voer gedeelte moeten komen, ook dit zal steeds veranderen. Dit zal dan moeten bestaan uit: Laatste voer datum - voerschema - Volgende voerdatum (Tabel: Voerschema)

Als iemand hier bv. 1-03-2018 als laatste voerdatum ingeeft, en als voerschema volwassen kiest zou het mooi zijn als de volgende voerdatum dus (Laatste voerdatum + 14) laat zien.

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...