Ga naar inhoud
  • 0

Redirect map OSX


burggraaf

Vraag

Onder Windows kun je een netwerkverbinding maken met een driveletter. Dit is zeer handig als je gebruikers bestanden wilt laten wegschrijven naar een map welke voor elke gebruiker hetzelfde moet zijn maar de route er naartoe niet voor elke gebruiker hetzelfde is. Maar... Hoe doe je dat onder OSX?

Ik heb nu OSX gebruikers welke ik vanuit FileMaker naar dezelfde dropbox map wil laten schrijven. Alleen... voor de ene gebruiker is de route naar de gewenste gezamenlijke dropbox map: naamloos/gebruiker_dit_ben_ik/opslag en voor de ander: Macintosh hd/gebruiker_ik_ben_een_ander/opslag

Is er net als onder Windows een methode of mogelijkheid om, zonder dat je voor elke gebruiker de route naar de map hoeft bij te houden binnen FileMaker, een vaste route in FileMaker kunt zetten zoals een vergelijkbare methode onder Windows. Ik snap dat je OSX niet kunt werken met driveletters maar mogelijk dat je wel op een andere manier vergelijkbaar kunt routeren.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat er eigenlijk maar een oplossing is: maak een (globale) variable waar het juiste pad in staat en gebruik die in alles waar je het nodig hebt. Het is even vervelend (alles aanpassen) maar volgens mij is er geen andere oplossing. De Dropbox map hoeft niet onder de gebruikersnaam te staan (is weliswaar standaard zo) dus het is aan te raden om het json bestand uit te lezen.

Ik heb min of meer hetzelfde bij de hand gehad (ontwikkel op een Mac voor Windows gebruikers) en liep dus ook tegen het dropbox pad aan. 

Link naar reactie
  • 0

Met Get(DocumentsPath) kan je het pad opvragen naar je documentenmap. De Dropbox map staat op hetzelfde niveau ernaast. Met Replace documents naar dropbox eventueel aangevuld met een submap, ben je er, denk ik. Let op als je dit door de server laat uitvoeren ipv een client, gaat het mis. Daar betekent dit pad wat anders.

https://fmhelp.filemaker.com/help/16/fmp/en/index.html#page/FMP_Help/get-documentspath.html

P

Link naar reactie
  • 0

@peerke Ik snap wat je bedoeld, een dergelijk alternatief had ik ook al in gedachte, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Dit omdat er op nogal wat plaatsen in de software gebruik wordt gemaakt van een ingesteld pad hetgeen het complexer maakt. Jouw suggestie is inderdaad 1 van de alternatieven als er geen mogelijkheid is zoals er onder Windows wel is.

Link naar reactie
  • 0

Maar waarom wil hij dan overal een aparte partitie maken? Hij kan dan toch in de root een map maken die bij iedereen hetzelfde wordt genoemd? Zoiets als:

sudo mkdir /MyRootDropboxFolder
sudo chmod 777 /MyRootDropboxFolder

Die map is dan voor iedereen toegankelijk in "Macintosh HD" met de finder en vanuit programma's gewoon met "/MyRootDropboxFolder" of begrijp ik iets niet?

Link naar reactie
  • 0

Ehm... mijn kennis van OSX strekt niet ver genoeg om dit te bevestigen, ik was slechts op zoek naar een oplossing. Wel is het zo dat bij de 1 de schijf 'naamloos' heet en bij de ander 'Macintosh HD' (vraag me niet waarom).  Dus zolang we met deze optie geen naamloos/MyRootDropboxFolder en Macintosh HD/MyRootDropboxFolder zou dat een optie kunnen zijn. Maar nogmaals... mijn kennis van OSC schiet daarin tekort.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...