Ga naar inhoud
  • 0

Totalen in een portaal


martindes

Vraag

Ik heb nog steeds moeite om uit te vogelen hoe je totalen in een portaal kan weergeven.

Laat ik mijn racedatabase maar weer als voorbeeld gebruiken.

Ik heb de tabellen 

  • Races
  • Coureurs
  • Grandprix
  • GP_LineItems
     

In de layout van Races maak ik een race aan. In het portaal, waar de GP_LineItems in worden weergegeven, voer ik het resultaat in.

In de layout Grand Prix kan je dan zien welke coureurs in welke seizoenen de race hebben gewonnen.

Dat werkt allemaal.

Maar nu wil ik ook een lijst in de layout Grand Prix met de records van de winnaars. Dus hoevaak heeft Rossi de Dutch TT gewonnen. In die tweede tab in de layout van Grand Prix wil ik dus die lijst zien met de recordhouders voor elke GP.

Ik worstel met dezelfde vraag in een luchtvaart database. Daar lukt met mij wel om de lijst met actieve vliegtuigen per maatschappij in een portaal te laten zien maar het lukt me niet om de aantallen erachter te krijgen.

Uiteraard wil ik er graag van leren zodat ik het begrijp hoe dit gedaan kan worden zodat het meer routine gaat worden voor mij om dit soort oplossingen uit de mouw te schudden.

 

Bij voorbaat dank voor alle antwoorden. (en hopelijk een aangepast voorbeeldbestand)

Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd.

Races.fmp12.zip

aangepast door martindes
Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maak een resumé-veld in GP_LineItems met de Telling/Count van ID_GP_LineItems.
Maak van de TOC "Grandprix | GP_LINEITEMS winnaars" een duplicaat maakt en er een self-relatie naar maakt op IDf_Coureurs en IDf_Grandprix.

Nu kan je in de GrandPrix in de portaal het resumé-veld plaatsen vanuit de nieuwe TOC. Je ziet nu op alle regels het totaal van de zeges van de afzonderlijke coureurs van die GP

zie het aangepaste voorbeeldbestand

Races_edited.fmp12

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat zelf altijd lastig om met relaties en portalen te bouwen. Als je dit gegeven alleen maar zou willen zien, dan zou ik het zelf met ExecuteSQL() oplossen vanaf de tabel GRANDPRIX:

Let ( [ 
	query = "SELECT \"Coureur\",COUNT(\"Raceposition\") " & 
			" FROM \"GP_LINEITEMS\" " & 
			" WHERE \"_IDf_Grandprix\"=" & GRANDPRIX::_ID_Grandprix & 
			" AND \"Raceposition\"=1 " & 
			" GROUP BY \"Coureur\""
] ; 
	ExecuteSQL ( query ; "" ; "" )
)

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...