Jump to content
  • 0

Veldinvoer verbieden onder voorwaarden

marcelboot

Question

Posted

Hoe kan ik invoer van een aantal velden in een factuur verbieden als een factuur bijvoorbeeld is verstuurd? Enkele velden mogen worden aangepast, maar de meeste niet. Nu laat ik recordlock de waarde 1 hebben en dan is de invoer geblokkeerd, maar dat is niet de wens. Enkele velden moeten dus altijd muteerbaar zijn.

Hoe regel ik dit? (Is dit te regelen??)

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Ik voeg meestal een verzenddatum toe, om te markeren dat een factuur echt definitief is. Dan een calculatieveldje 'definitief', iets in de sfeer 'verzenddatum ≠ "".

Ik maak dan van de velden die op slot moeten duplicaten aan in de layout, eventueel ook in een andere kleurtje. Veldbewerking in- en uitschakelen bij beide versies, en  voorwaardelijk tonen/verbergen a.h.v. veld 'Definitief'. Daarna de objecten precies op elkaar positioneren.

Werkt erg prettig. Ook in webdirect.

Edited by Marsau
  • 0
Posted

Idd. vervelend bij veel velden. Wellicht kan je velden groeperen in panelen. Je kan de grap toepassen op een hele set ineens. 

Veldverificatie zou ook een optie zijn, maar levert een irritante interface, evenals een scripttrigger bij recordvalidatie.