SPORTACO Posted March 24, 2018 Posted March 24, 2018 Hallo, ik verzend mails met een pdf eraan. Maar als ik zonder dialoogvenster verzend gaat het zo snel dat de pdf niet kan laden en de mail weg is zonder de pdf. Weet iemand hoe ik dat kan onderbreken om zo tijd te geven om de pdf te laten laden.? script onderbreken voor mail verzenden lukt niet. Quote
0 Banach Posted March 24, 2018 Posted March 24, 2018 Je kunt de scriptstap 'Script onderbreken/hervatten' direct voor de send-mail plaatsen met bv een wachttijd van 1 seconde. Zie: https://fmhelp.filemaker.com/help/16/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Fpause-resume-script.html%23 Vraagje: Wordt de pdf buiten FM om gemaakt? Ik heb dit probleem namelijk nog nooit gehad met pdf's die vanuit FM zelf gegenereerd worden. Quote
0 SPORTACO Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 Dat had ik gedaan maar helpt niet. Het is alsof de pdf niet snel genoeg in de mail geladen wordt. Quote
0 Banach Posted March 24, 2018 Posted March 24, 2018 (edited) Hier moet wat anders aan de hand zijn. Stap 9 en volgende worden namelijk pas uitgevoerd wanneer stap 8 klaar is. Je kunt de werking checken door het script in debug mode stap voor stap door te lopen (daar heb je dan wel FileMaker Advanced voor nodig). Verander je script anders eens door het volle pad naar de pdf in een variable op te slaan: Dat zou toch moeten werken Edited March 24, 2018 by Banach Quote
0 SPORTACO Posted March 27, 2018 Author Posted March 27, 2018 Hey, probleem blijft hetzelfde. programma heeft weer tijd nodig om de pdf in de mail te krijgen en tegen dan is de mail al verstuurd. als ik het manueel verzend kan ik wachten tot de pdf ingeladen is maar als ik het zonder dialoogvenster doe dan gaat het te rap (of niet rap genoeg eigenlijk) nog suggesties?? Quote
0 Banach Posted March 27, 2018 Posted March 27, 2018 Ik heb geen suggesties voor je. Helaas. Zojuist hier nog even getest met het maken van een pdf van zo'n 100 pagina's vanuit een fmbestand op een server. Daar wordt enkele seconden over gedaan. De Send Mail stap wordt pas uitgevoerd nadat de Save Records stap helemaal klaar is. De mail bevat dan ook de hele pdf, geen enkel probleem. Het kan dus niet anders dan dat er bij jou iets heel anders aan de hand is. Ga eens testen met een nieuw aangemaakt eenvoudig bestand met een paar honderd records. Wat is dan het resultaat? Quote
0 menno Posted March 27, 2018 Posted March 27, 2018 Gebruik je versie 14.0.6 van FM? Zo nee, even een update downloaden van FileMaker en nog eens proberen Welke versie van MacOS gebruik je? 10.13.x? FM14 en 10.13 zijn niet 100% compatible, dus ofwel MacOS downgraden naar 10.12 of FM upgraden naar 16 Ik heb hier getest met FM14.0.6 op MacOS 10.12.6 en Outlook 2016v11 en daar worden kleine PDF's (100 kb) én grote (ruim 1,5 Mb) probleemloos met een mailtje zonder dialoog verstuurd Quote
0 SPORTACO Posted March 27, 2018 Author Posted March 27, 2018 zou het kunnen omdat mijn filemaker in de iCloud drive staat? en de pdf ook?, Quote
0 menno Posted March 28, 2018 Posted March 28, 2018 Of de plek waar FM staat invloed heeft op de correcte werking, weet ik niet zeker, maar het zou mij niet verrassen. De plek van de PDF weet ik ook niet, maar ik zet dergelijke documenten zelf, net als in het voorbeeld van Banach, altijd in de temporary-directory neer. Na het afsluiten van FM wordt daarin alles van de machine verwijderd. Waarom staat jouw FM niet gewoon in de programma-map? Is dat om het te kunnen verplaatsen naar een andere machine? Je kan dan beter je installer en installatie-code opslaan in die map, dat werkt een stuk beter. Quote
Question
SPORTACO
Hallo, ik verzend mails met een pdf eraan. Maar als ik zonder dialoogvenster verzend gaat het zo snel dat de pdf niet kan laden en de mail weg is zonder de pdf. Weet iemand hoe ik dat kan onderbreken om zo tijd te geven om de pdf te laten laden.?
script onderbreken voor mail verzenden lukt niet.
8 answers to this question
Recommended Posts