Ga naar inhoud
  • 0

Layouts in filemaker16


approach

Vraag

Goede avond,

In filemaker 16 probeer ik in het voorgeprogrammeerde facturen programma een briefhoofd in 3 talen te maken maar in de layouts blijft dat niet bewaard er komt maar 1 taal tevoorschijn. De taal  die ik het laatst invoer wordt gekopieerd naar de vorige layouts. Hoewel ik steeds de layouts opsla en een andere naam geef. Hoe zou dat komen?

Bij voorbaat dank!  

Approach

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je 3 talen wilt kunnen weergeven, dan heb je globaal 2 mogelijkheden:

  1. Je maakt voor iedere taal een eigen layout
  2. Je gebruikt instelbare veldlabels

Je bent blijkbaar net begonnen met FileMaker, dus ik zou in jouw geval beginnen met mogelijkheid 1. voor iedere taal een eigen layout.

Ga naar lay-out modus, zoek de factuur-afdruk lay-out, dupliceer deze twee maal en pas de namen (als je dat wilt) aan. Daarna pas je iedere lay-out aan aan de gewenste taal.

Ga nu naar de invoer lay-out en wijzig daar de afdrukknop / het script zodanig dat afhankelijk van een taal die je ergens instelt of kiest (mag je zelf beslissen) 1 van de 3 afdruk lay-outs kiest

FileMaker is een DataBase en geen Word of Excel. De lay-outs zijn alleen maar weergave van de gegevens. Wellicht heb je iets aan een beetje uitleg over wat FileMaker precies is en hoe je er mee om kan gaan. Kijk bijvoorbeeld naar deze tutorial op U2B (is wel héél erg beginner-ig, maar je moet ergens starten): 

 

Link naar reactie
  • 0

Heel hartelijk bedankt Menno! Ik ga het straks uitproberen.
Ben inderdaad een beginneling en probeer er achter te komen hoe alles werkt.
Het zou erg fijn zijn als we met behulp van fm het een en ander kunnen
automatiseren. Vroeger hadden we approach en nu filemaker maar het 
het werd alleen gebruikt als database zonder iets van de mogelijkheden te benutten.

Ik ben blij dat ik jullie heb gevonden zodat ik zo nu en dan wat kan vragen.

Met vriendelijke groet,  Approach

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...