Jump to content
  • 0

Layouts in filemaker16

approach

Question

Posted

Goede avond,

In filemaker 16 probeer ik in het voorgeprogrammeerde facturen programma een briefhoofd in 3 talen te maken maar in de layouts blijft dat niet bewaard er komt maar 1 taal tevoorschijn. De taal  die ik het laatst invoer wordt gekopieerd naar de vorige layouts. Hoewel ik steeds de layouts opsla en een andere naam geef. Hoe zou dat komen?

Bij voorbaat dank!  

Approach

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je 3 talen wilt kunnen weergeven, dan heb je globaal 2 mogelijkheden:

1. Je maakt voor iedere taal een eigen layout
  2. Je gebruikt instelbare veldlabels

Je bent blijkbaar net begonnen met FileMaker, dus ik zou in jouw geval beginnen met mogelijkheid 1. voor iedere taal een eigen layout.

Ga naar lay-out modus, zoek de factuur-afdruk lay-out, dupliceer deze twee maal en pas de namen (als je dat wilt) aan. Daarna pas je iedere lay-out aan aan de gewenste taal.

Ga nu naar de invoer lay-out en wijzig daar de afdrukknop / het script zodanig dat afhankelijk van een taal die je ergens instelt of kiest (mag je zelf beslissen) 1 van de 3 afdruk lay-outs kiest

FileMaker is een DataBase en geen Word of Excel. De lay-outs zijn alleen maar weergave van de gegevens. Wellicht heb je iets aan een beetje uitleg over wat FileMaker precies is en hoe je er mee om kan gaan. Kijk bijvoorbeeld naar deze tutorial op U2B (is wel héél erg beginner-ig, maar je moet ergens starten): 

• 0
Posted

Deze tutorial op U2B is in het duits, maar toont een voorbeeld hoe je meertalige output zou kunnen maken. Deze duur maar 10 minuten, dus is wat sneller door te komen, dan de vorige :-) 

• 0
Posted

Heel hartelijk bedankt Menno! Ik ga het straks uitproberen.
Ben inderdaad een beginneling en probeer er achter te komen hoe alles werkt.
Het zou erg fijn zijn als we met behulp van fm het een en ander kunnen
automatiseren. Vroeger hadden we approach en nu filemaker maar het 
het werd alleen gebruikt als database zonder iets van de mogelijkheden te benutten.

Ik ben blij dat ik jullie heb gevonden zodat ik zo nu en dan wat kan vragen.

Met vriendelijke groet,  Approach