Jump to content
  • 0

Direct in gewenste lay-out opstarten geeft andere problemen.

Valk622

Question

Posted (edited)

Velen zullen het gezegde kennen: oefening baart kunst.

Als relatief nieuwkomer ben ik dan ook voortdurend aan het oefenen met Filemaker 16 en iedere keer ontdek ik wel iets nieuws. Zo ontdekte ik dat je een bepaald Filemaker-bestand altijd kunt laten openen met een opgegeven Lay-out. Helemaal tevreden tot,  ik ook nog iets anders constateerde:

Middels Bestand>Bestandopties>Openen kunt je onder in de pop-up aangeven dat je met een bepaalde opgegeven lay-out kunt openen. Prima. Ik deed dat maar er gebeurde nog meer: na afsluiten van Filemaker en weer opstarten krijg ik nu de vraag om een Gebruiker en wachtwoord op te geven!!?? Dat was nieuw en niet verwacht.

Na enig zoekwerk zie ik dat in het Filemaker hoofdmenu de mogelijkheid Voorkeuren mij nu dwingt om een Gebruikersnaam (en eventueel wachtwoord) in te geven.

Ook via Bestand>Beheren>Beveiliging kan het een en ander worden ingesteld, maar het lukt mij niet meer om terug te keren naar de oorspronkelijke opstart mogelijkheid nl. juiste bestand aanklikken en direct van start kunnen gaan zonder gebruikersnaam en zonder wachtwoord te hoeven ingeven.

Wat heeft deze beginner over het hoofd gezien?

Mij grote dank voor een reactie.

Valk622

image.png

Edited by Valk622

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Beste Banach,

Hartelijke dank voor je reactie.

Nee, in het door u opgegeven pop-up scherm staat helemaal niets aangevinkt!  Ook de computer enige tijd uitzetten geeft toch steeds weer het pop-up scherm waarin ik een accountnaam en wachtwoord dien op te geven.

Valk622

• 0
Posted

Beste Banach,

Mijn zeer wel gemeende excuses.

Kijk, er staat inderdaad wat er staat! Ik interpreteerde het alleen verkeerd. Het hierboven door u aangegeven vinkje zorgt er inderdaad voor dat het programma direct doorstart. Ik verwachte dat er "admin" ingelogd zou gaan worden en dat ik vervolgens een wachtwoord diende in te vullen. Daarom had ik het vinkje verwijderd.

Kortom: probleem opgelost, waarvoor mijn grote dank.

Valk622