Jump to content
  • 0

afrollijsten met ...

VWin

Question

Posted

TWEE vragen;

- Is er een mogelijkheid om te vermijden dat uitgebreide afrollijsten telkens ook enkel via het aantikken van die drie puntjes ( "...") volledige

te raadplegen zijn ?

- Het is trouwens daarbij ook nog zo dat indien je later in dergelijk veld een reeds ingevuld item aantikt dat die tekst dan slechts in zijn geheel automatisch geselecteerd

wordt INDIEN de benaming zich in de EERSTE helft (voor de ...) van de afrollijst bevindt ! Indien het item zich in de tweede helft bevindt wordt de tekst niet opgelicht...

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

OK .. Heb wellicht de oorzaak gevonden .. 

In het infovenster van het afrolveld >>> "automatisch aanvullen met invoerlijst"  UITvinken en dan verschijnt de hele lijst in één beweging ! ...

• 0
Posted

In een veld met een afrollijst van > 250 items verschijnt er bij het scrollen doorheen de lijst ongeveer op de 100ste lijn  drie puntjes ("...") . Eénmaal die puntjes aangetikt krijg je pas de mogelijkheid om de ganse verdere lijst te doorlopen.

Bij een andere lijst met 125 items verschijnt dat puntjesymbool reeds na 83 lijnen...

Een uitbreiding naar onderen van de beschikbare layout  verandert niets aan dat fenomeen. Ik dacht trouwens echt niet dat dit uitzonderlijk was. Mijn vraag was of hieraan iets  kan 

veranderd worden.

• 0
Posted

Op de Mac met FM15 krijg ik geen puntjes te zien. Zojuist nog getest met een lijst van meer dan 300 regels. Noch in een keuzelijst noch in een venstermenu. Ook even snel getest op W10 met FM13. Ook daar geen puntjes. Ergo moet ik je een antwoord schuldig blijven, behalve natuurlijk de voor de hand liggende ;)

• 0
Posted

Ik heb zojuist zowel op een pc als een mac telkens 2 foto's genomen(via een printscreen lukte het me niet): telkens één met die puntjes en één nadat die puntjes werden aangetikt...

win1.jpg

win2.jpg

mac1.jpg

mac2.jpg

• 0
Posted

Mooi dat dit is opgelost! Ik zie inderdaad ook de puntjes komen wanneer ik die optie van automatisch aanvullen aanvink.

Dit is mij niet eerder opgevallen omdat je in zo'n veld begint met typen waardoor bij iedere toetsaanslag de keuzelijst verdund.

Weer wat geleerd!