Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik vroeg me af welke cloudstorage jullie, als OSX (Apple), gebruiken? Ik heb een iMac, MacBook Pro, iPad en iPhone. Ik gebruik momenteel als cloudstorage Google Drive en om mijn Filemaker database te synchen gebruik ik Dropbox. Echter hoor ik veel positief nieuws over vooral Dropbox om alles in the cloud te zetten maar ook over het huidige iCloud om dat dit gewoon soepelder werkt gezien ik allemaal Apple Hardware heb. Ik ben niet ontevreden van Google Drive, maar qua sych werkt Dropbox wel soepelder en sneller. Een plusplunt van Google Drive is echter zijn Google Suite wat dan weer Dropbox niet heeft. Maar ik zou wel iCloud kunnen gebruiken die wel een productivity suit heeft (iWorks)

Mijn vraag : wat gebruiken jullie als Apple-jongens en misschien een kleine toelichting waarom (voor-en nadelen)

Link naar reactie

Ik gebruik Dropbox. Waarom Dropbox en geen iCloud? Gewoon omdat die jongens eerst waren. Mijn privé account is de eerste jaren gegroeid tot 11,2 GB, omdat ik toen heel wat mensen uitgenodigd heb, ik weet niet of dat nog gedaan wordt door DropBox. Zelfs toen iCloud beschikbaar kwam was het betalend en zelfs duur. Reden om niet over te stappen. Tot Apple met de 1 euro deal afkwam. Sindsdien heb ik ook iCloud, maar ik gebruik het vooral voor de iPhone en iPad backups, omdat de standaard 5GB een beetje belachelijk aan het worden was, niet echt om data in de wolk te zetten.

Google vertrouw ik niet graag mijn gegevens aan toe. Informatie vergaren ( ook over mensen ) betekent een hoofdinkomen van dat bedrijf. Google is geen Microsoft gelukkig, die zijn nog erger. Dus ook geen Microsoft drive, of hoe hun product ook heet.

Dropbox werkt op alle platformen die ik gebruik: macOS, WIndows, iOS en zelfs Ubuntu of andere Linux distros. Dropbox is voor mij heel handig om files uit te wisselen met klanten, op welk platform ze ook zitten. Maar DropBox is ook niet zonder problemen, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Dropbox.

Op het bedrijf heb ik ook een account, en dat kan ik mee koppelen. Niet zo goedkoop, werkt wel goed. De Smart Sync feature is een extra feature voor een betalende account, en ik die vind ik wel heel belangrijk, omdat we met het bedrijf zo'n 3 terrabyte op Dropbox hebben staan, en ik dat niet op mijn internet schijf wil downloaden. Met Smart Sync feature wordt een file pas gedownload als ik 'm nodig heb.

Als je alleen in de Apple biotoop leeft, dan is natuurlijk iCloud heel aanlokkelijk. Ik gebruik het zo goed als niet, af en toe een filetje in de cloud bewaren voor de lol, maar dat is dan ook alles. Dus je zal moeten horen van een echte iCloud gebruiker of dit goed werkt of niet.

Deze pagina zal je waarschijnlijk interesseren: https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_hosting_services

Link naar reactie

Hi Peter,

Bedankt voor je uitleg. Ik ga die links zeker bekijken.

Ik heb de afgelopen 2 dagen verschillende (user)reviews gelezen over Dropbox en iCloud en ik heb de i druk dat Dropbox iets beter is. Laat me duidelijk zijn, geen enkele cloudservice is perfect, maar da's dan ook geen enkele smartphone :-)

Ik ben altijd een diehard Apple fanboy geweest maar sinds 2 jaar heb ik de switch genomen naar Android. Heb me een OnePlus 2 aangeschaft en zit nu 2 jaar later aan de OnePlus 5. Ik ben dan ook van "numbers", etc... alles gaan overgooien naar Google en de eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat alles werkt in Google. Alleen heb ik net dezelfde "worries" als jij : Google is een databedrijf en scannen uiteraard elke mail, foto etc.. die je upload naar Gdrive. Om die redenen, en omdat ik de iphone mis (hoewel die stervens duur is) ben ik van plan om terug over te switchen naar het eco-systeem van Apple.

Immers, je kan numbers exporteren naar excel mocht je dit nodig hebben voor bepaalde bedrijven waar je werkt. Ik heb enkel excel (dus Office)à aangeschaft voor die reden. Sommige bedrijven willen Microsoft Office gebruiken en wil ik daar mee kunnen werken dan moet ik volgen.

Daarom zit ik eigenlijk te twijfelen tussen Dropbox en iCloud. Ik heb een voorkeur voor Dropbox, maar ik vind het smoothless samenwerken van alle "apple data" met je iCloud ook een serieuze plus. Het enige wat ik aan Apple minder vind dan bij bv Google is Apple Mail. Gmail is zo veel beter. Mag ik vragen welke mailclient jij gebruikt?

Ik werk wat betreft mijn data met Filemaker Startingpoint van RCConsultant en omdat ik met een iMac en een MacBook Pro werk gebruik ik Dropbox om tussen beide computers te synchen. Is dit met iCloud ook mogelijk of is Dropbox hierin gewoonweg KING?

 

Link naar reactie
Citaat

Mag ik vragen welke mailclient jij gebruikt?

Ja hoor. Apple Mail. GMail is een schitterende mail browser, dat geeft ik grif toe. Maar in Apple Mail zitten al mijn mail accounts (inclusief een gmail account). Apple Mail is niet de beste mail client die er bestaat, maar het is het standaard programma en ik zou het ook niet echt slecht willen noemen. Het is geintegreerd met het OS, en werkt ook het best met FileMaker. Ik heb meer dan 100.000 mails in de database zitten, en Apple Mail geeft geen kik, werkt er dus vlotjes mee, zoeken is zeer snel en zo. Dat is voor mij ook belangrijk.

Citaat

Is dit met iCloud ook mogelijk of is Dropbox hierin gewoonweg KING?

Deel zeker niet een FileMaker file via een DropBox of iCloud gedeelde map. Dat is geen goed idee. Bij verandering van het bestand, gaan de synchronisatie routines heel de file proberen te synchroniseren. Als je file 100 MB is, gaan ze dus die 100 MB elke keer opnieuw proberen te synchroniseren. Dat geeft vroeg of laat problemen, als je midden in zo'n operatie het bestand opent. Je kan ook problemen krijgen als je op beide machines tegelijkertijd het bestand opent.

Als je een FileMaker file wil delen tussen 2 machines, overweeg dan een andere oplossing. Bijvoorbeeld de file naar de desktop verzetten als je hem wil gebruiken, en terug in de DropBox folder zetten als je er klaar mee bent. Een ritueel dat je waarschijnlijk vroeg of laat beu wordt. Voordeel is echter dat de file bij de andere Mac verdwijnt, waardoor je niet per ongeluk 2 keer de file kan openen.

Voor de rest denk ik dat je hier even moet wachten op de reacties van een doorwinterde iCloud gebruiker. Of gewoon zélf eens proberen hoe het voor jou werkt.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Op 09/10/2018 om 07:18 zei andries:

ik ben nu naar owncloud aan het kijken, of nextcloud. Lijkt me leuk :) wel miserie dat je het zelf moet onderhouden... 

Ik gebruik OwnCloud al jaren en ben er nog steeds blij mee. Mijn iPad, iPhone, Mac en Windows pc kijken naar dezelfde mappen. Mijn boekhouder heb ik toegang gegeven tot een specifiek deel en af en toe een klant die dan in zijn eigen specifieke deel kan. Werkt echt perfect!

Een tijd lang heb ik mijn agenda er ook op gedraaid (kon praten met de outlook-agenda én agenda op de mac), maar ben nu overgestapt op exchange-online.. eerlijk is eerlijk, dat werkt toch net iets beter.

Het grote voordeel vind ik dat OwnCloud op mijn eigen private-server draait in de meterkast en dat ik dus zélf de sleutel van de voordeur heb!

Inderdaad is dan inherent dat ik het onderhoud zelf moet doen .... dat ene nadeel weegt niet op tegen de voordelen :-) 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...