Ga naar inhoud

Zoekt en gij zult weinig vinden


Roger

Aanbevolen berichten

Ligt het aan mij, of krijg je sinds het vernieuwde forum maar weinig resultaten terug als je ergens op zoekt? Ik heb een paar testjes gedaan met veelvoorkomende woorden maar krijg telkens maar een hand vol gevonden resultaten, terwijl er toch gezocht wordt in "Alle bijdragen". En ook "+ Meer zoekopties" biedt niet echt uitkomst. Ook als ik mijn eigen berichten wil naslaan krijg ik maar een beperkt deel hiervan te zien.

Link naar reactie

"This topic"  ...dat was een foutje inderdaad. Normaal staat er "Alle bijdragen" als je niet in een topic zit maar juist daar doet het probleem zich voor. Dat de zoekfunctie schakelt naar "This topic", als je in een topic zit, vind ik ook uitermate onhandig. Dat je het optioneel kunt selecteren is oké maar laat het lekker op "Alle bijdragen" staan. We moeten tegenwoordig al op zoveel dingen letten.. Ik hoop dat de zoekfunctie snel wordt hersteld want hoewel de voorgestelde weg van Banach wel werkt, lijkt me dit niet de bedoeling van hoe een forum zou moeten werken.

Link naar reactie

OK, inhoudsindex opgebouwd. We zitten nu heel dicht tegen de google zoekresultaten. De Google is nog een stuk intelligenter dan die van het forum zelf.

Vergelijk de zoekopdracht "grafiek paden" waarbij beide zoektermen aanwezig moeten zijn. DIe optie is er, en je krijgt 2 antwoorden. Op via google "site:www.clarify.net grafiek+paden" vind je 6 resultaten, omdat hij het enkelvoud van paden ook vind, en het meervoud van grafiek. Fantastisch eigenlijk. Ik vond een extensie op https://invisioncommunity.com/files/file/7866-dp42-cse-google/ die de globale zoekopdracht doorgeeft aan Google.  Maar het lijkt me dat we daarmee de ingebouwde zoekopracht niet meer kunnen gebruiken voor globale zoekopdrachten, maar misschien is dat niet zo erg, gezien we meer vinden via Google.

10 euro. Niet onoverkomelijk. Of gewoon even switchen naar Google als je meer resultaten wil. Eigenlijk zouden ze (Invision) optionel een linkje kunnen toevoegen in de zoekpagina.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...