Ga naar inhoud
  • 0

Gebruik van db op server


Jojojo

Vraag

Hi

Ik heb een fmp bestand met een tabel "Leveranciers" op onze server staan. Voor elk project maak ik vanaf verschillende plaatsen (werkplek, andere werkplek, laptop) een nieuw fmp document met een tabel "Project A" aan (ik versimpel het een beetje, er zijn meer tabellen, maar dit is het principe) met gegevens voor alleen dat ene project, waarbij ik gebruik maak van "Leveranciers". De reden voor deze splitsing is dat er soms met meerdere mensen aan verschillende projecten tegelijk gewerkt wordt. Ik zou elk nieuw project 't liefst met een lege kloon van een sjabloon beginnen, waarbij de relatie met "Leveranciers" al bestaat en niet opnieuw hoeft worden gemaakt.

Ik hoop dat op deze manier de tabel 'Leveranciers" voortdurend blijft groeien, terwijl de omvang van de db "Project A" beperkt blijft. (in feite gaat het natuurlijk om Project A, Project B, C, enz).

Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik vermoed dat ik de server als Host moet inrichten? maar hier overzie ik het niet. Wie kan me een zetje in de goede richting geven? Dank.

Groet,

Joost

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een vervolgvraag.
Inmiddels is het 'systeem' verder gegroeid en het werkt mooi. Maar nog niet perfect.

Nog even de situatie: ik werk vanuit een sjabloon op de server. Voor elk nieuw project wordt een kloon van het sjabloon gemaakt. Deze kloon vul ik met de projectgegevens. Werkt prima, Naast het sjabloon staat een bestand met leveranciers op de server. Dit leveranciersbestand groeit gestaag. Elke kloon wordt aan dit leveranciersbestand gekoppeld.

Als ik het sjabloon open is de relatie met het leveranciersbestand in orde.

Bij het openen van een kloon, en dus ook bestand met projectgegevens 'zegt' FM steeds dat het bestand met leveranciersgegevens onvindbaar is. Dus: naar de server, het leveranciersbestand aanklikken, opgelost. Maar soms (?) moet dit 2 of 3 keer gedaan worden. Lijkt me een onzuiverheidje.

Kan deze koppeling 'automatisch' tot stand komen?

Link naar reactie
  • 0

Banach,

Een kloon zonder records via 'bewaar als', inderdaad. Er zijn twee redenen dat ik voor elk project een nieuwe database aanmaak: (1) ik neem er veel afbeeldingen in op die op een gegeven moment in verschillende layouts geprint worden. Een database van 1 project kan zomaar vele honderden mb groot zijn. En (2) soms werk ik aan verschillende projecten tegelijk en dan heb ik liever verschillende documenten naast elkaar open dan 1.

Groet

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...