stijndeprez Posted April 25, 2018 Posted April 25, 2018 Bij een lijst laat ik in lay-out modus tussen dubbele accolades het recordnummer generen. Nu wil ik dit nummer automatisch laten opnemen als veldinhoud van een getalveld. Hoe kan ik dat? Dank je alvast! Quote
0 stijndeprez Posted April 25, 2018 Author Posted April 25, 2018 Ik heb het voorlopig als volgt opgelost de lijst aanmaken en sorteren, zodat een selectie ontstaat. een script gemaakt om de veldinhoud van een veld "lijstnummer" te vervangen door een getal startend met 1 en met telkens 1 getal op te tellen. Dit werkt voorlopig uitstekend. Toch bedankt Quote
1 Banach Posted April 25, 2018 Posted April 25, 2018 Het recordnummer kun je in een berekend veld zetten met Get ( RecordNumber ). Probleem daarbij is dat dit getal afhangt van de gevonden reeks records. Afhankelijk van je selectie kan dit dus telkens veranderen. Is dat wel wat je wilt? Of wil je eigenlijk RecordID (een uniek nummer dat door FM gegenereerd wordt) of misschien liever een volgnummer voor ieder record. Quote
1 rmw Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Als je het recordnummer alleen maar nodig hebt voor weergave (dus niet om op te zoeken of mee te rekenen) dan kan je ook {{RecordNumber}} in een tekst opnemen op je layout. Dat wordt omgezet naar het recordnummer in blader modus. rmw Quote
Question
stijndeprez
Bij een lijst laat ik in lay-out modus tussen dubbele accolades het recordnummer generen.
Nu wil ik dit nummer automatisch laten opnemen als veldinhoud van een getalveld.
Hoe kan ik dat?
Dank je alvast!
3 answers to this question
Recommended Posts