Jump to content
  • 0

Bereken of vind een waarde in het 26ste record

Jan Loffeld

Question

Posted

Ik ben werkzaam in de uitzendwereld en probeer automatisch de fase waarin een uitzendkracht werkzaam is te berekenen. Fases zijn afhankelijk van het aantal gewerkte weken van een uitzendkracht.

Ik heb een bestand met daarin records (met o.a. de volgende velden; uniek uitzendkracht nr en berekend weeknummer). Ik wil nu in een veld (dat wordt gebruikt in een ander bestand) van het 26ste record van een uitzendkracht, de inhoud van een datumveld van dit 26ste record laten weergeven/copieren. Problemen hierbij voor mij zijn:

1) Er zijn uitzendkrachten die meerdere records hebben met een zelfde weeknummer, de dubbele weeknummers mogen niet meetellen. Immers een gewerkte week telt maar voor een gewerkte week.

2) Welke methodiek (script, functie, berekening etc.) is hierbij het handigst.

Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb kunnen weergeven, echter ik realiseer me dat het e.e.a. redelijk criptisch klinkt. Mocht er iets niet duidelijk zijn dan licht het graag toe.

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je kan het oplossen met een script: eerst zoeken, dan het antwoord invullen. Het nadeel daarvan is dan dat je eerst op een knop moet drukken.

Je kan het ook oplossen met een relatie tussen de twee bestanden. Maak in je uitzendkrachtenbestand een veld waarin je de naam en de bewuste datum samenvoegd in een calculatieveld en relateer deze naar het andere bestand met net zo'n veld. Mochten er meer records via deze relatie worden gekoppeld, dan wordt altijd de eerste direct aanspreekbaar via de relatie.

Daarmee moet je het vast kunnen oplossen.