Ga naar inhoud
  • 0

Dashboard voor gebruikers


martindes

Vraag

Met de nieuwe regelgeving is het voor veel bedrijven onontkoombaar dat gebruikers in Filemaker ieder een eigen inlog krijgen zodat rechten beperkt kunnen worden.

Ik vraag mij af of het zinvol is om een dashboard te maken in FM zodat iedere gebruiker na het inloggen in zijn/haar eigen omgeving komt en te zien krijgt wat relevant is.

Zoals een portaal met de lopende projecten en de taken van de desbetreffende gebruiker.

Hoe denken jullie daarover? Is dat slim om zo'n dashboard te hebben of niet?

Waar ik trouwens ook een beetje mee worstel is dat ik bij iedere wijziging of toevoeging van records uiteraard graag de gegevens van de gebruiker wil plaatsen.

Bijvoorbeeld in een join-table voor de voorraad waarbij een bestelling een record oplevert waarbij de gegevens van de gebruiker, die de bestelling heeft geplaatst, ook in het record bewaard wordt. Ik ben al bezig geweest met een variabele maar dat werkt nog niet helemaal optimaal.

 

Met dank alvast voor de antwoorden.

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Het antwoord op je tweede vraag is het makkelijkste; gebruik bij autoenter de mogelijkheid om de accountnaam automatisch in het record te plaatsen. Dit kan bij aanmaken van het record en apart ook voor het wijzigen van het record.

Je eerste vraag is iets dat je naar mijn idee zelf moet beantwoorden in overleg met je gebruikers. De meeste gebruikers zullen graag een eigen omgeving hebben, voor hen is een dergelijk dashboard vaak zinvol. Toch zullen er ook gebruikers zijn die buiten die mogelijkheid om ook inzage in andere records willen hebben. Je kunt dan aan een optie denken waarbij iedere gebruiker het tonen van het dashboard bij inloggen zelf kan instellen.

Wanneer je dit op commerciële basis doet is het zinvol om te kijken hoeveel extra inspanning dit van jouw kant vergt en wat de te verwachten extra opbrengsten zullen zijn. Mijn ervaring is dat het behoorlijk wat extra werk kan zijn dat weinig tot niets oplevert, noch in financiën, noch in klant tevredenheid. Wanneer de klant dit niet speciaal wil hebben doe ik het dus ook niet meer; ik loop al te lang mee. ?

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...