Ga naar inhoud
  • 0

Database


John07

Vraag

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw in de webshop's en dergelijke. 

Ik heb een vraagje.

Ik heb een webshop en een marktplaats gemaakt. Deze staan beide op een andere database. Als klanten een account aanmaken op de webshop en zij willen ook de marktplaats gebruiken moeten ze 2 keer zich registeren. Is er ook een mogelijke om de databases met elkaar te koppelen dat als zij op de webshop een account aanmaken dat deze ook direct actief is op de marktplaats? en andersom?

 

Groeten

John

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zorg ervoor dat wanneer de klant een account aanmaakt deze gegevens ook worden gebruikt om een account in het tweede bestand aan te maken. Dit kan prima met de scriptstap Add Account zie https://fmhelp.filemaker.com/help/16/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Fadd-account.html%23

Vervolgens moet je een of andere (dummy) koppeling middels een relatie tussen beide bestanden aanbrengen zodat wanneer men in het ene bestand is ingelogd ook het andere bestand met dezelfde accountgegevens wordt geopend. Dit kun je doen door via een relatie een gegeven uit het andere bestand op je layout te plaatsen. Dat mag ook een logo of bv een witte pixel zijn.

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden zei bey1:

Hi all,

Kan dit ook op pagina niveau? Ik probeer scripts toe te voegen op de volgende pagina: https://www.valkexclusief.nl/hotels/hotel-utrecht/ maar het wilt mij niet lukken om het los te trekken van het gehele databestand. Tips? 

Ik zou zelf proberen met de data-api van FMS17 (daar kan je scripts mee laten uitvoeren) iets te doen, maar dan moet je wel zorgen dat de beveiliging op orde is.

Het kan niet de bedoeling zijn om user en password van het api-account openbaar te maken, zoals dat nu wel het geval is met de googlemaps-api-key. Ik heb hem even getest en hij werkt prima diverse van mijn GM-bestanden

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...