Ga naar inhoud
  • 0

Hoe in hetzelfde veld blijven na script trigger?


Gido_

Vraag

Wow. Bijna 10 jaar geleden en mijn paswoord werkt nog. Hier zitten pros achter de schermen! ;)

Onderga 'n nieuwe FM-aanval met indertijd aangeschafte FMP Advanced 12. Ik lijk veel bugs op te merken... :( (maar ik hield ook Win 7 niet up to date ;) )

>> Het probleempje...

Ik vermoed dat ik een bepaald veld liefst valideer via een script trigger (onObjectExit), wat ik dus ook doe.

Bij foute ingave is het probleem dat ik (na 'OK' van mijn error popup) dit veld niet terug actief kan maken. FM komt neer op het volgende veld, wat ik dus veel te verwarrend en gevaarlijk vind...

Go to Field of Go to Object in het script werken niet, en ik denk dat ik wel snap waarom.

FM doet waarschijnlijk na mijn script wat de oorspronkelijke bedoeling was, nl. (wegens Tab) naar het volgende veld springen. Maar zelfs een voorafgaande Go to Previous Field in het script kan dit niet compenseren. FM blijft koppig... ;)

Ik zou graag in dat veld willen blijven totdat een gewenste ingave wordt gegeven (en standaard veldvalidatie lijkt mij teveel loopholes te hebben).

aangepast door Gido_
Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...