jw Posted December 11, 2003 Posted December 11, 2003 ik heb Filemaker 5.5 server op een WINDOWS NT machnine staan en de werkstations hebben Windows XP met Filemaker 6. De bestanden staan netjes op de server open. Soms krijg ik op een werkstation de melding: "communications with the host was interrupted and could not be re-establishes (-20)" Ik moet Filemaker dan afsluiten (Force Quit), dat opnieuw opstarten en dan is het wel weer goed. Iemand een idee wat dat kan zijn? Quote
0 JeanWM Posted December 13, 2003 Posted December 13, 2003 Blijkbaar geeft de Win Active Directory veiligheid geen toegang tot W32MKDE.exe in de winnt system32 folder. Het "gevaar" schuilt in "soms".... Eigenlijk wijst een #20 error in een Win omgeving op een corrupte DLL file, maar vermits het bij jou soms voorkomt, denk ik dat we ergens anders dienen te zoeken Kun je uitfilteren wanneer, bij welke handeling, bij welke "request" het voorkomt ? Quote
0 jw Posted December 15, 2003 Author Posted December 15, 2003 Het ontstond bij een klant. Ik had daar net de bestanden de eerste keer op de FMserver gezet. Ik had de bestanden via een cd overgebracht en vergeten het read-only bitje uit te zetten. Dit hersteld. Daarna leek de relatie naar een van de bestanden corrupt te zijn. Toen heb ik de bestanden integraal vervangen voor een versie set vanaf mijn Mac. Daarna kwam het wat minder voor maar toch wel soms. Overigens kwam de -20 fout ook vanaf een ander station naar boven. Maar -20 slaat dus op een corrupte DLL? Quote
0 JeanWM Posted December 15, 2003 Posted December 15, 2003 In een Win omgeving slaat een #20 fout over 't algemeen op een foute DLL. Bij het overzetten van de files van een Mac, heb je de extenties aangepast van de FM files ? Ik ben eens in de fout gegaan daarmee en het heeft me heel wat werk gekost om dat terug 'goed' te krijgen..... Quote
Question
jw
ik heb Filemaker 5.5 server op een WINDOWS NT machnine staan en de werkstations hebben Windows XP met Filemaker 6.
De bestanden staan netjes op de server open.
Soms krijg ik op een werkstation de melding:
"communications with the host was interrupted and could not be re-establishes (-20)"
Ik moet Filemaker dan afsluiten (Force Quit), dat opnieuw opstarten en dan is het wel weer goed. Iemand een idee wat dat kan zijn?
3 answers to this question
Recommended Posts