Ga naar inhoud
  • 0

FMS17 wil niet installeren


rmw

Vraag

FMS16 deed het eigenlijk prima, maar met de komst van 17 toch maar een poging wagen om mee te gaan in de vaart der volkeren... dus:

Netjes FMS16 server gede-installeerd met de tool in de server map. Geherstart en FMS17 geprobeerd te installeren, maar helaas.... "installatie mislukt, neem contact op met de leverancier"

Handmatig fmserver user verwijderd via terminal, weer herstarten en installeren. Helaas.

In de logs gesnuffeld: "iMac-Pro.local:443:0 server certificate does NOT include an ID which matches the server name". Certificaat niet gebruikt bij installatie, dus een trial installatie uitgevoerd, om daarna het certificaat in te lezen. Helaas.

macOS 10.13.4

Iemand nog suggesties?

 

rmw

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou ik heb ook even geprobeerd FMS17 op mijn mac te installeren. Zucht! De installatie gaat redelijk, maar daarna de console openen lukt helemaal niet:

image.png.171e0a34fcff2929f0a88e6929f774ea.png

en dat valt ook niet te omzeilen (voor zover ik heb kunnen ontdekken) door bijvoorbeeld een beveiligingsuitzondering toe te voeren.

Toen even FM geopend om te zien of FMS überhaupt draait, en jawel FMServer_Sample is keurig te zien bij de geopende bestanden.

Dus: good-old FireFox even opgestart, daarin kan je namelijk wél beslissen om tóch door te gaan en een beveiligingsuitzondering toevoegen. Daarna kon ik mijn licentie-certificaat en ssl-certificaat importeren en de andere instellingen doen die ik wil.

Het verschil met jou @rmw is dat ik MacOS 10.12.6 gebruik en jij 10.13.4 en dat er dus misschien toch iets anders aan de hand is.

 

 

Overigens is wanneer fmserver niet is geïnstalleerd of hij is uitgeschakeld de melding van Safari anders:

image.png.5dd63924e218dd157ebd9ca9747f17c8.png

Link naar reactie
  • 0

Het niet willen tonen van de console in Safari heb ik kunnen oplossen n.a.v. een antwoord in de FileMaker-Community:

"Leeg de gehele history van Safari". probeer dan weer http://localhost:16001.... te openen klik op "Ga verder" en voeg een "beveiligingsuitzondering" voor die website toe. De documentie van de "DataAPI" kan je alleen bereiken door https te gebruiken, maar daarvoor kan je ook weer een uitzondering toevoegen.

Ik weet niet of dit ook jouw probleem oplost, maar it's worth a try ? 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, heb ik ook ervaren. Safari history wissen was de oplossing.  Vrijdag niks gecheckt op het forum, anders had ik je dit onmiddellijk kunnen antwoorden. De nieuwe manier om self signed SSL te benaderen in Safari vind ik maar niks. Zoals altijd kun je het weer niet instellen en denkt Apple waarschijnlijk dat we allemaal debielen zijn. Je history moeten wissen omdat je 1 keer misklikt, is niet echt gebruiksvriendelijk te noemen. Apple: elke dag nieuwe vriendjes.

Link naar reactie
  • 0

De historie van Safari wissen heeft alleen nut als de console niet wil opstarten.

Zover kom ik niet. Ik loopt nog steeds tegen de 'installatie is mislukt' melding aan.

Maar het is voor persoonlijk gebruik, dus ik doe het voorlopig wel met 16.

Wel jammer dat een dochter van Apple zoveel moeite heeft met het OS van haar moeder.....

rmw

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ik doe met FMS18 nog eens een poging...

Mislukt net zo hard, maar wat blijkt: host file is LEEG?!?!?!?!

Installatie script kan localhost niet resolven!

Host file aangepast en het draait als een zonnetje.

Voor het geval iemand het nodig heeft :)

MacOS 10.14.6

rmw

aangepast door rmw
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...